Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 8. november 2016

Nylaget lasagne...

Lasagne står på menyen til Elens 3 årsdag i dag...


Jeg har laget denne hjemme og frakter den med meg.
Det er enklere for meg enn å lage middag med to små
rundt meg.

Er litt utav trening med det kjenner jeg. Særlig er Signe
veldig "klengete" og vi ha all oppmerksomhet når hun
kommer hjem fra barnehagen.

Når jeg lager lasagne steker jeg kjøttdeig, hvitløk, raspede
gulrøtter, salt, pepper og provencekrydder og tilsetter så
tomatpuré og litt ketsjup.

Ostesaus lager jeg av smør, mel, h-melk, hvitløk, salt,
pepper og revet ost.

Dette legger jeg lagvis i formen men pastaplater mellom
hvert lag. Denne lasagnen har tre lag. Øverst har jeg
pastaplater, ostesaus og revet ost. Jeg starter også med
et lag pastaplater i bunn av formen.

Jeg steker den midt i ovnen på 180 grader varmluft i
40-45 min.

1 kommentar:

  1. Lasagnen ser deilig ut.
    Takk for oppskrift.
    Det er evigheter sidan eg laga..

    SvarSlett