Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

lørdag 19. november 2016

Husmoren slår til på en lørdag...

I dag har jeg syltet rødbeter og gresskar. Nam..

I tillegg har jeg Signe på overnatting. Hun kom heldigvis
da jeg nesten var ferdig og vi kunne leke, danse litt og
kose oss før leggetid..


Det er jo enklere å kjøpe rødbeter, men det er jo så gøy
å lage selv også. Ikke er det vanskelig heller...

Jeg kokte to kilo hele rødbeter til de var passe møre,
men med god tyggemotstand. Jeg skrellet dem og
skar dem opp mens de var varme.

Jeg kokte lake av 6 dl 7% eddik, 800g sukker og 7g
karve og ga de oppskårne rødbetene et oppkok i
laken før jeg fylte dem på glass..

Nå er jeg spent på å prøve dem, for dette har jeg aldri
laget før. Oppskriften på gresskarene finner du HER

4 kommentarer:

  1. Imponerende! Vet ikke om jeg hadde turt å sylte selv :-)

    SvarSlett
  2. Ja, det var husmoren sin det !
    Og attpå til barnepasser også, effektiv.

    Søt lille Signe, tenker hun koste seg ;)

    Husk søndag, og NRK1 ikveld....Victoria, gleder meg !

    SvarSlett
  3. Dette gjorde jeg også tidligere, men ikke nå lenger. De smaker sikkert godt. Min far syltet gresskar. Jeg likte ikke det som barn, og kan ikke huske sist jeg smakte det. Men vi forandrer smak etterhvert. Blir spennende for deg å smake. God søndag ønskes av Tove

    SvarSlett