Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 27. november 2016

Dørkrans...

Dørkransen vår har pyntet seg med lilla sløyfe i dag...


I år går jeg for at "det enkle er ofte det beste" når det
gjelder advent og jul.

For første gang siden 1980 har jeg ikke satt frem advents-
lys som skal tennes søndagene fremover. Så får jeg se om
det varer helt frem til jul.

Jeg skal nemlig noen dager til London med en venninne i
morgen og hvem vet hva som blir med hjem i kofferten
etter en slik tur. Sett i lys av tidligere erfaringer, så er det nok
like god plass i kofferten begge veier.

God adventssøndag til deg!

4 kommentarer:

  1. Fint med disse fiolette dagene :-)

    SvarSlett
  2. Ha en fin advent. Kos deg i London med venninnen din og håper du finner noe gøy å ta med hjem :)

    SvarSlett
  3. Kos dæ med London tur, kofferten blir sikkert full på tur hjem :)

    Ha ei fin uke.

    Lisbeth:O)

    SvarSlett
  4. Håper du har/har hatt en fin tur.
    Kransen er enkel og fin. Fargen på båndet er vakker, og fargen for advent er fiolett ikke indigo, selv om begge kalles "lilla". De siste årene har lys og servietter blitt mer og mer blå-lilla (indigo), men det er ikke riktig. Fiolett (rød-lilla) er den riktige adventsfargen iflg. Den norske kirke.
    En fortsatt god adventstid ønskes av Tove.

    SvarSlett