Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 30. oktober 2016

Hjelpes for en formiddag...

Formiddagen da ting gikk galt...


Elen og Signe feiret bursdagene sine i dag og jeg hadde
lovet en sommerfuglkake. En sånn som mine barn fikk
da de hadde fødselsdag.

Geleen ville ikke stivne i tide og fikk avkjølt seg både
i kaldt vann, ute i 8 grader og i fryseboksen. Endelig
tenkte jeg, nå er den stiv nok. Det var den ikke, og
geleen rant ut fra kakeringen og ut på benken. Heldigvis
var den ren og fin og jeg fikk samlet opp geleen igjen og
avkjølt en omgang til i fryseren. For et søl....

Endelig fikk jeg delt kaken i to og plassert den på et stort
plastfat. Da jeg løftet kaken, knakk det av et stykke av fatet
og jeg stod der med et kakefat som manglet en bit.
Er det mulig..

Nå måtte jeg får flyttet den skjelvende og ustabile
massen over på nytt fat. Det nye fatet var for lite og jeg
måtte skjære bort noe av kaken for å få plass.

Ja,ja..til slutt så blei det kake og jeg kom altfor sent til
selskapet. Den smakte i alle fall som den skulle.

4 kommentarer:

  1. Uæææææææææææææææh!!!!
    For et stressssssssssss... stakkars deg, dette hørtes ikke hyggelig ut. Men heldigvis, den smakte godt og alt ble bra til slutt :)

    SvarSlett
  2. Mormor står på for sine småjenter. Godt det gikk fint til slutt. Gratulerer med barnebarna.

    SvarSlett
  3. Gratulerer med jentene dine ♥ Fantastisk flott kake - som ikke går i glemmeboka verken hos deg eller andre skjønner jeg :)

    SvarSlett
  4. Du glemmer ikke den bursdags kaken med det samme...uff, kjedelig når sånt skjer.
    Godt du har tålmodighet til å fikse og ordne den, ser utrolig fin ut !!

    SvarSlett