Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 11. september 2016

Parfyme.....

Kjøper vi oss en illusjon...?



De fleste kvinner har sin favoritt blant alle parfymene
som finnes på markedet, men lukter de edle dråpene
noe særlig når de kommer ut av flasken og over på
kroppen vår, eller klærne?

Jeg synes ikke det, og tror egentlig at vi kjøper oss
en kostbar illusjon og luksusfølelse.

Jeg omgås mange kvinner på jobb. Veldig mange
bruker parfyme, men det er sjelden jeg kan lukte
det, om de ikke akkurat har tatt på en liten parfymedusj
da.

Hva mener du?









5 kommentarer:

  1. Sikkert noen som gjør det,å sikkert noen som kjøper pga av merket evt lukten av den. men er jo ikke sikkert den lukter så mye/godt på en som den gjorde når du luktet på den.
    Ha en god søndag.
    Klem Christina

    SvarSlett
  2. Jeg måtte slutte med parfyme en periode, pga. eksem, og da kjente jeg ganske godt når andre brukte parfyme.

    Tror nok at noen parfymer selger mest pga. navnet, men det er mange gode også. Min favoritt pr. nå er fra Japan :-)

    SvarSlett
  3. Etter at jeg hadde en kollega som fikk astmaanfall hvis det var for sterke lukter, så sluttet jeg å bruke parfyme. Og tenker ofte at mange bruker altfor mye. Det gjelder både menn og kvinner, og særlig de over 70.

    SvarSlett
  4. Artig tema du tar opp ;)
    Jeg kjenner lukt på noen kvinner og noen ikke, min egen parfyme kjenner jeg ikke så godt, hvis ikke jeg har den sprayet på håndleddene...men, må innrømme, bruker det hver dag :)

    SvarSlett
  5. En god duft er for meg den lille følelsen av...ja, kall det gjerne luksus, hver morgen når jeg smører meg inn med en diskret, men fuktrik bodylotion. Ønsker ikke å dufte så mye på jobben, og bruker ikke parfyme til daglig. Men ellers er nettopp Chanel en favoritt hos meg, har vel alle duftene som er kommet fra merket. Men faktisk har jeg nu i flere år kun brukt en bodyspray fra Chanel, "Chance Eau Tendre", som jeg liker veldig godt som liksom er "meg" og som ikke er overveldende duftsterk (synes jeg...). Er veldig vár for dufter, og selv om jeg er meget bevisst på hva jeg liker, har jeg gjort noen bomkjøp opp gjennom årene. Fant denne jeg nevner her for noen år siden, og har funnet min duft. Har fått mange komplimenter for den når jeg har den på. Men som sagt, bruker den kun når jeg er hjemme, i helgene eller i andre sammenhenger når jeg ellers ikke er på jobb.

    Håper du har hatt en fin høst. Lenge siden vi har hørtes. Har skjedd en del ting som har gjort at jeg har hatt det altfor travelt til å blogge eller legge igjen kommentarer. Har dog vært innom hos deg, og skjønt at du også har vært litt til og fra her inne.

    SvarSlett