Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 21. august 2016

Søndag igjen....

Dagene går fort gjennom livet og kanskje er den
følelsen mest merkbar dess eldre man blir. Ferie-
dager forsvinner ekstra fort kjennes det ut som.


Men søndager, det har jeg aldri likt. Som barn var
dette den mest traurige dagen. Lang og kjedelig og
det var alltid så mye vi ikke fikk gjøre på søndager i
min barndom på 60- og 70-tallet. I tillegg var alt
stengt. Ikke at det var så mye som kunne ha vært
åpent heller, i alle fall ikke på det bitte lille tettstedet
jeg vokste opp.

Jeg liker fortsatt ikke søndager. Jeg vet ikke hvorfor.
Jeg synes bare fortsatt at det er noe kjedelig og
traurig over denne dagen.

Håper din søndag er fin. Jeg skal nok få min også til å
gå over i mandag...

Tegningen har jeg lånt hos Heather Stillufsen...



2 kommentarer:

  1. Jeg vet hva du snakker om, jeg hadde det også sånn i barndommen min på 70 tallet - søndager var hviledag, en stille dag og jeg måtte gå i penklærne og ikke i "slåparklærne" som bestemora mi kalte det. Jeg lekte, men jeg var alene for det meste. Hvis vi ikke gikk på besøk til noen da. Men i barndommen min var det søndagsskole og noen ganger gudstjeneste, og ja...
    det var i mange år for meg også en kjedelig og traurig dag.
    Nå tenker jeg på søndager som den dagen jeg er helt uthvilt på etter hele uken, etter lørdager (jeg jobber jo mandag til fredag) og jeg vil ut på tur uansett vær denne dagen fordi det er den eneste dagen i uka jeg faktisk klarer å få gjort det.
    Ukedagene går så fort, det er det vanlige som skal skje med alt husarbeid og slike ting.

    Hva du skal gjøre for å få søndagene til å bli litt bedre er jeg usikker på, men er det kafeer du kan gå på? Hagesentre er jo åpne, det er litt butikkfølelse? Hva med å shoppe onlien på søndager, der er det jo aldri stengt :)
    Jeg håper denne søndagen har vært fin da :)

    SvarSlett
  2. Synd du tenker sånn om søndager....
    Jeg liker søndager, enden på helgen, gjøre seg klar til starte på en ny uke osv osv.

    Når vi bor i Italia er vi stort sett ute og spiser lunsj, søndager. Noe italienere gjør også. Enten alene, eller med venner, naboer, bekjenskaper osv, alltid veldig hyggelig.

    Nyt starten på din nye uke, Fru Tunheim ;)

    SvarSlett