Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 4. august 2016

Fru Tunheim...

..nå også som interiørblogger...ha,ha,ha...

Vi har fornyet oss litt den siste tiden og det var
på tide...


Vi har kjøpt nytt spisebord og stoler. Vi, det vil si jeg, valgte
mørkt tre etter 30 år med lys eik og er så fornøyd.


Det gamle bordet blei gitt bort på Finn.no. Stolene har jeg trukket
om (gammel lin på bildet) og skal brukes som ekstrastoler...


Vi har kjøpt nye go'stoler, bord og ny sjenk...jeg er ikke
helt fornøyd med stoffvalget her. Det så annerledes ut i
spotlight i butikken enn i vår stue.


Det gamle glasskapet blei solgt på Finn.no....


De gamle go'stolene har fått nytt liv på hytta. Sitteputene
er blitt veldig myke og jeg skal se om det går an å få laget
nye skumputer på mål....


Og jeg har sydd nye gardiner. Jeg er fornøyd med stoff-
valget som er speilfløyel og lin, men mer usikker på
lengden. Jeg ser at gardinene for tiden skal være veldig
side, men dette er enda litt uvant for meg. Nå skal de få
henge slik til utpå høsten, så får jeg se hva jeg gjør. Det
er jo en råd med det som er for langt....

Og nå har jeg jo selvfølgelig lyst på nytt gulv....

8 kommentarer:

  1. Flott fornying! Her og står slikt for tur! Eg synest de har gjort gode val!

    SvarSlett
  2. Flotte nye møbler. jeg forstår godt at du er usikker på om gardinlengden er riktig. Jeg ville nok foretrukket 2-3 mm over gulvet.

    SvarSlett
  3. Nydelig fornying du har gjordt. Kan man spørre hvilket type spisebord og stoler du har valgt. Er på leting selv, og synes du har gjordt ett flott valg.
    Inspirerende blogg du har.
    Gunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Gunn. Spisebordet og stolene er fra Slettvoll 😊

      Slett
  4. Syns det var veldig Slettvoll-look, ja....!
    ELSKER den stilen, er så enkel, elegant og klassisk ! Brått ble det mer moderne stue på deg fru Tunheim. Syns du gjør deg godt som interiørblogger ;)))))

    Burde finnes ett sted du får kjøpt / klippet til nye skumputer.

    Gjorde akkurat det i våres, til kurvmøblene på Villa'n, da de var blitt helt nedsittet ;(
    MEN, overrasket meg at det var ganske dyrt faktisk til Italia og være, vel hadde jo 5 sitte puter som skulle byttes....nå er de som NYE igjen ! Vel verdt pengene / euroene jeg brukte.

    Ja, du gulv, det har jeg lyst til å bytte ut på Tjøme, har den lys eik, som vel alle hadde, var sånn da vi kjøpte huset, men hva skal enn velge tro? Valgets kvaler, og ikke minst - som min mann sier, stor jobb da Helen, så vær du sikker før vi gjør noe....
    Og sikker jeg er jo ikke...hahahahaa....

    Spent på om du finner nytt gul?

    Fredag, så da ønsker jeg deg en finfin helg, fru interiør Tunheim ;))))

    SvarSlett
  5. Å så fint det ble, likte veldig godt det nye spiseborde ditt.
    Kan jeg få spørre om lengden cm på bordflaten

    SvarSlett
    Svar
    1. Det finnes i flere lengder. Vårt er 220 cm

      Slett
  6. WOW! Her ble forandring. Kult med det mørke spisebordet, og likte godt de nye godstolene deres. Gardinen ville jeg nok latt være kortere. Tar du interiøroppdrag for andre. Skulle gjerne hatt litt tips her i stua også ;)

    SvarSlett