Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

fredag 8. juli 2016

Sommerlunch...

En lett gulrotsuppe og små brød med solsikkefrø...


5 gulrøtter
1-2purre
3ss smør
1 l vann
2 terninger hønsebuljong
2 ss timian
1/2 Ts pepper
1 ts salt
1 dl rømme
1 ss gressløk

Hakk grønnsaker og surr i smør og kok til det er
mørt. Miks så i blender eller stavmikser.

Småbrød

1 kg hvetemel
250 g solsikkefrø
2 ts salt
9 dl lunket vann
50 g gjær

280-300 gr i 15-17 min

Jeg skjærer et passe stykke av deigen og tvinner emnet
litt før det legges på platen.

2 kommentarer:

  1. mmm dette skal jeg lage en dag!! Takk for tips og oppskrift :)

    SvarSlett
  2. Supper er liksom høst og vinter mat for meg, men kanskje jeg burde prøvd ut denne ?
    Så ihvertfall godt ut ;)

    Gooood Sommer !

    SvarSlett