Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 8. juni 2016

Me before you...

Jeg var på kino sammen med en venninne i kveld
og så denne filmen. Jeg har også lest boken...


HER kan du se trailer...

Har du sett filmen eller lest boken?

Jeg tenkte underveis i filmen på om det ville ha vært
naturlig i virkelighetens verden å ha spurt sitt eneste
barn om å fryse ned sædceller slik at han etter sin død
kunne ha fått barn og foreldrene et barnebarn, eller er
det en helt utenkelig problemstilling?

7 kommentarer:

  1. Nydelig bok - gleder meg til å se filmen.

    SvarSlett
  2. Du bør kanskje lese bok nr 2 :) Tror forfatteren også har tenkt litt som deg :)

    SvarSlett
  3. Har lest boken. Vet ikke helt hva jeg skal tenke. Kanskje den aller mest sier noe om menneskets behov for å kontrollere det ukontrollerbare?

    SvarSlett
  4. Har lest boken, men var ikke så begeistret for den.
    Liker fortsettelsen bedre ;)

    Skal IKKE se filmen på kino!
    Men kanskje en sen høstkveld...

    SvarSlett
  5. Har lese boka, håpe å få sjangs til å sjå filmen.
    Er litt i tvende sinn om kva eg meinar om hisroria...

    SvarSlett
  6. Har lest boken, mest fordi "alle" skrøt den opp i skyene. Synes den var grei nok, men det var et eller annet som skurret...Språket, kanskje...som jeg synes var kjedelig. Muligens den er bedre på originalspråket. Synes romaner stort sett er best på originalspråket. Har ingen planer om å se filmen, men muligens - som Ingvild over her nevner, en sen høstkveld i armkroken til gubben :-)

    Problemstillingen du tar opp her er sikkert reell for noen, men vanskelig å ta stilling til uten å ha tenkt nøye gjennom saken. Blant annet er det mange etiske dilemmaer knyttet til spørsmålet. Interessant, da.

    Ha en fin helg.

    SvarSlett
  7. ikke lest boka, ikke sett filmen ...

    SvarSlett