Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 14. juni 2016

En kopp te...

Jeg har laget meg en god kopp te i kveld...


Yngstedatteren er i Sibir, i Novosibirsk, på språkskole
og bor hos en russisk familie. I helgen var hun med dem
til deres datsja. Der lærte hun å lage te på russisk vis. De
plukket friske blader fra bærbusker og frukttrær i kolonihagen
og helte på varmt vann.

Nå har også jeg prøvd det, og det smaker kjempegodt.
Jeg har brukt blader fra solbær, rips, bringebær, epler,
kirsebær og sitronmelisse...

3 kommentarer:

  1. Smart! Og hvorfor ikke?! Men blandet du flere sorter eller? Søtet du de eller var naturlig aroma grei nok?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg blandet alt, for det gjorde de også iflg. min datter og jeg søtet ikke.

      Slett
  2. Hmm - det må da kunne gå an å teste - takk for tips!

    SvarSlett