Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 12. mai 2016

Vårferie og vårfølelse...

Jippi...jeg har vårferie i hele 12 dager som skal
tilbringes på hytta...


Her er det så frodig og fint nå. Det er vindstille og 17
herlige grader. Jeg sier herlige, fordi passerer stokken
mer enn 25, synes jeg nesten det kan bli litt ubehagelig.
22-23 er perfekt for meg og min kropp og jeg elsker
lune kvelder.

Vi hadde faktisk litt torden her i ettermiddag og noen
regndråper også, men hva gjør vel det? Finnes det noe
mykere og finere regn enn det som bare drysser stille ned
fra en myk og lun vårhimmel, akkompagnert av fuglesang.

Fuglene kvitrer, insektene summer og man kan nesten
se det nye livet sprette ut.


Dronning Ingrid er på plass for sommeren. Henne jeg
overvintret i kjelleren.


Epletreet blomstrer og bærer bud om store mengder
epler til sensommeren om resten av naturen følger opp.


Det gjør også morellene...


Rips og solbær også....og rabarbraen er flott.


Syrinen tipper jeg blomstrer til17.mai...


Hortensiaen har klart vinteren fint...


Bringebærene måtte vi flytte litt ut fra hekken slik at de
får litt bedre plass...både bøkehekken og bringebærene.


Hortensiaene, Endless summer, stod der bringebærene er
nå og derfor har de fått et nytt voksested sammen med to
nye hortensia vi kjøpte i dag. Ja, hortensia er favoritten min
og nå har vi mange, både hjemme og her.


Insektshotellet er på plass uten beboere foreløpig,
men beboere, det har fuglekassen fått. Jeg kan høre
full jobbing i den her jeg sitter i utestuen og skriver
blogginnlegg.

Nå skal jeg bare nyte hver dag i denne ferien, for jeg
skal ikke ha sommerferie før 8.august..


9 kommentarer:

  1. Så hyggelig å besøke den flotte hyttehagen din!
    Kos deg med fridagene dine og nyt livet.

    SvarSlett
  2. Det nærma seg sommar hos deg. Mykje fint og godt i hagen i full vekst.
    Nyt vårdagane !

    SvarSlett
  3. Herlig med noen dager ferie - og herlig med alt som spirer og gror i hagen. Nyt.

    SvarSlett
  4. Deilig tid vi går i møte. Syrinen er min favoritt, bare synd den varer så kort. Så utrolig flott du har det på hytta. Ser jo ut som et hus jo. Nyt vårferien din, lagre opp til jobbing i sommer. God helg

    SvarSlett
  5. Elsker våren - og dette høres ut som en perfekt vårdag, og hvilken lykke med 12 dager fri på hytta ! Kos deg masse, og ser du skriver hortensia er din favoritt blomst, da ville du like deg i Bolsena, det er nemelig byens blomst !

    God pinske og god helg :))

    SvarSlett
  6. Her i nord er det ikke sommer ennå, men vi har hatt mange fylte dager.Har kjøpt stemor og har hatt de ut. Terassen er på sørsiden av huset og der trives de.Ellers har jeg fornyet med litt potteplanter inne. En fin helg til deg og din familie. Anna-Marie fra Alta.

    SvarSlett
  7. Jeg mener selvsagt solfylte dager.

    SvarSlett
  8. Ønsker deg først en god fritid på hytta. Er dette hagen din hjemme? Din pellargonia er flott. Mine som ha r overvintret for fjerde gang er ennå små, men vi klipper de helt ned. Hva har du gjort?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er hagen på hytta, Bente. Jeg plukket bort de fleste bladene på pelargoniaen de jeg tok den inn i høst, ga den minimalt med vann gjennom vinteren. Startet med gjødsling og mer vann i februar. Den har stått kaldt i et kjellervindu mot sør.

      Slett