Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 10. mai 2016

Når er man eldre?

Når er man godt voksen og når er man eldre?



På flyet i dag kom politiet med en passasjer som skulle
fraktes ut av landet alene og uten assistanse. Politimannen
kunne fortelle meg at det var en stille og rolig ELDRE mann
på 52 år....

Ehhhhh..."Er man eldre som 52 åring," spurte jeg.
Ja, svarte politimannen. "Jeg er 33 og han er mye eldre
enn meg".

Ja,ja...grensen for hva som er eldre flytter seg nok for
politimannen også dess eldre han blir.

7 kommentarer:

  1. Jeg synes denne politimannen var teit i kjeften sin her, så er det sagt.

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Hahaha...men han hadde jo rett, da, han yngre politimannen; den enslige mannen var jo eldre enn ham...;-) Men, som du sier, grensen for hva vi betegner som eldre forflytter seg i takt med at vi selv blir eldre. Det er alltid noen som er eldre... Og i dag er vel ikke en noen-og-femti-åring eldre i sinn og skinn enn en 35-åring var for 20-30 år siden. 75-åringer trener på helsestudio og er like spreke som 25-åringer...Rart, det der; vi vil leve evig, men gamle vil vi aldri bli...

    SvarSlett
  4. Artig sammenligning....vi som er femti, syns nok 33-åringer er fortsatt ung, men eldre er vel først når man har blitt pensjonist tenker liksom jeg, og gammel...tjaaa...når er man det tro?

    SvarSlett
  5. I følge verdens helseorganisasjon WHO, er man middelaldrende ved 43 år....

    SvarSlett
  6. Haha..ja slikt forandrer seg etter hvert..Husker jeg syns de på ungdomsskolen så såååå voksne ut da jeg gikk på barneskolen :)) Håper du koser deg med mai mnd. :)) Annebe

    SvarSlett