Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 27. april 2016

Jeg har hatt suksess...

Jeg har lykkes med plantene jeg tok inn for over-
vintring i høst.


Margaritten på stamme er i full blomst og er nesten
blitt for vid.. Jeg tror jeg tar sjansen på at denne bare
skal få stå ute fra nå av. Den tåler jo litt vær og jeg skal
plante et par sommerblomster sammen med den
etterhvert.


Dronning Ingrid og datteren, prinsessen, er også
frodige og fine allerede, men jeg våger ikke ha dem ute
over natten enda. Dronningen hadde jeg på hytta i fjor,
men er usikker på hvor jeg skal ha den i år. Det er en
utfordring å passe dem uansett når vi pendler så mye
mellom hytta og hjemme gjennom sommeren.

Heldigvis har vi en super hyttenabo som pleier å vanne
litt for oss om det trengs.


De røde begoniaknollene eller multi flora, usikker på
navnet, har også spirt godt.

I alle fall er de klar for å settes ut, men det er så kaldt
enda og av skade blir man klok sies det. I fjor satte jeg
dem ut for tidlig og det bar de preg av resten av vekst-
sesongen.


Merkelige greier, for de gule har bare så vidt begynt
å spire. De står fortsatt innendørs i vinduet, men jeg
husker det var slik i fjor også.

Dette er andre sesongen jeg overvintrer noe og det
er skikkelig kjekt og inspirerende når jeg ser at jeg får
det til.

9 kommentarer:

  1. Ja - det er morsomt å se at det spirer og gror - enten om man har sådd i år eller har overvintret planter / blomster fra i fjor.

    SvarSlett
  2. Det ser ut som du har lykkast med overvintringa.
    Eg bruka berre å få til Skaugumbegonia så
    eg har gitt opp å prøve på andre slag.

    SvarSlett
  3. Koselig når man kan begynne å sette ut blomster :) Har noen stemorsblomster i krukker...men tar dem foreløpig inn om natta :)) Ønsker deg en fin kveld :) Annebe

    SvarSlett
  4. Det er så gøy når en lykkes med å få plantene til å overvintre :-)

    SvarSlett
  5. Dette er så moro ;)
    Er litt som å "Pakke opp en gave" dog over lengre tid....hi hi

    Disse blir så fine, flink du har vært !!

    Utrolig flott og stor den Dronning Ingrid - skulle gjerne funnet den blek rosa fargen her i Italia....men niks, den er ikke her ;(

    SvarSlett
  6. Så artig! Imponert, men ikke overrasket, tror du er en dame som får til det meste du prøver deg på.

    Artig å få ting til å vokse, ja. Vi har sådd inne for første gang, prikla i forrige uke eller deromkring, ikke så veldig mange planter, men så utrolig morro der er å følge på med utviklinga. Nesten det første vi sjekker om morgenen :-)

    SvarSlett
  7. Så gøy! Min Dronning Ingrid er langt ifra så fin som din.... Men jeg skal medgi at jeg ikke har vært noe flink med de i vinter. Spørs om jeg ikke må kjøpe noe nytt :)

    SvarSlett
  8. Åh, så artig =) Så flink du har vært!

    SvarSlett
  9. Så moro!!! Grønne fingre er moro å ha :) Jeg har ikke det så veldig, men mamma har og mannen min haha :) J

    SvarSlett