Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 24. april 2016

Data og nettverk...

Det skal innrømmes at jeg er ikke særlig god på
det området, men jeg klarer meg til daglig... og
når alt fungerer som det skal..ha,ha.





Jeg går ut fra at alle som blogger fra blogspot domenet
har fått denne meldingen opp på oversiktsiden på
bloggen sin, men hva betyr dette i praksis?

Alle besøkende kan se bloggen(e) din(e) på Blogspot-domenet via en kryptert tilkobling ved å gå til https://.blogspot.com. Eksisterende linker og bokmerker til bloggen(e) din(e) kommer fortsatt til å virke. Som en del av denne endringen, forsvinner innstillingen for HTTPS-tilgjengelighet, og bloggen din kommer alltid til å ha en HTTPS-ve

Må bare innrømme at denne meldingen skjønner jeg ikke helt.
Gjør du?

Har du blogg fra blogspot, så finner du meldingen øverst
til høyre ved å klikke på utforming og så mine blogger.

Beklager, dette innlegget er ikke særlig interessant for
deg som ikke har blogg. Kommer tilbake med litt mer
trivielt innlegg snart.

Ha en fin søndag uansett.

8 kommentarer:

  1. Jeg har egentlig bare håpet at det ikke har noen praktisk betydning, og jeg har ikke gjort noe.

    SvarSlett
    Svar
    1. Akkurat hva jeg også håper på...jeg er litt struts og håper det går over...ha,ha

      Slett
  2. Samme her. Det står jo ikke noe om valg vi må gjøre, så jeg antar at det er bare å vente og se :-)

    SvarSlett
  3. Nei, jeg forstår det ikke helt jeg heller, vi får bare vente å se :)

    SvarSlett
  4. Takk for opplysningen, har ikke lagt merke til det... sier vel noe om mine tekniske datakunnskaper. Men har det ingen praktisk betydning (hvorfor opplyse om det da, da...kanskje har det betydning likevel?), så velger jeg bare å overse det foreløpig, og bare vente og se.

    Ha en fin ny uke.

    SvarSlett
  5. https er en form for sikker tilkobling, eller verifisiert tilkobling. Banker etc vil du se har https og ikke bare http... :)

    SvarSlett
  6. Hm, denne beskjeden har ikkje eg fått.
    Har blogspot eg også.

    SvarSlett
  7. Nei, det skjønte jeg ingenting av, haha :)
    Lar det bare stå jeg og, så får vi se om det skjer noe drastisk :))

    SvarSlett