Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 4. april 2016

Champagnekork...

Visste du at det finnes egne korker til å ha på flasker
som inneholder musserende viner og Champagne?

Noen ganger drikker vi ikke opp alt og da er litt av futten
i vinen ute dagen etter, men ikke nå lenger....


Disse Champagnestopperene selges blant annet på
Vinmonopolet og hos Traktøren. Vi har hatt god erfaring 
med dem, men noen ganger kan de lekke litt om flasken
ligger og korken ikke er satt helt tett og riktig på.

Nå kan et glass edle dråper nytes uten tanke på at 
innholdet forringes om ikke alt drikkes opp samme dag...


5 kommentarer:

  1. Åh, ja slike har vi 2 av faktisk, dog ikke akkurat denne her.
    Ene kjøpt i Italia, og andre fikk jeg i gave fra Bente (bloggvenninne) brukes ofte, og gjør jobben sin - skål ;)

    SvarSlett
  2. Det skal jeg kjøpe. jeg synes ofte det er nok med et glass, så derfor blir flaskene liggende uåpnet i kjøleskapet.

    SvarSlett
  3. Supert tips; Tusen takk! En slik skal jeg gå til anskaffelse av. Er glad i musserende viner, men klarer som oftest ikke mer en ett glass, og da er det, som du sier, dumt å la boblene gå til spille.

    Ha en fin ny uke.

    SvarSlett
  4. Det var smart, takk for tipset. Jeg skal se etter denne på vinmonopolet her i byen :)

    SvarSlett