Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 3. april 2016

Barneforkle....

Jeg har laget et nytt forkle til Elen i dag. Et som hun skal 
ha hjemme....

Hun og jeg snakket sammen på FaceTime mens hun var
i full sving med å hjelpe til med pizzabaking, og hun
hadde på seg juleforkleet sitt. Det kan hun jo ikke i april,
ha,ha,ha...


Her er det nye forkleet jeg har sydd. Jeg har laget det dobbelt
slik at det er likt på begge sider, men lomme kun på den ene
siden.


Da jeg spurte henne hva hun ville ha på forkleet, så var svaret
fisk. Jeg fant ikke noe kjekt barnestoff med fiskemotiv, så da
blei det en fisk sydd på en fløyelslomme.

Det er veldig enkelt å lage slike forkle og har du symaskin er
det bare å sette igang.

Eller, er dere interessert i at jeg lager og du kan vinne det her på
bloggen? 

Jeg har nemlig gitt bort forkle før. Akkurat likt det jeg har på meg 
på headeren, i voksen- og barnestørrelse. Akkurat de forkleene var
mye mer jobb å lage enn dette jeg har laget i dag.

Husk at i kveld kommer nye episoder av Mr Selfridge på NRK1.

Ha en fin søndag.

9 kommentarer:

  1. Så snill du er, tipper hun blir GLAD :)
    Jeg gjorde det der for noen år siden da datteren skulle ha med forkle på skolen, klinte til med et med navnet hennes på hjertelommen :)) Hadde aldri laget det før, så det ble så som så, men datteren var super fornøyd :))

    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  2. Forkleideen din er smart! Mulig jeg må gjøre copy, paste til mitt barnebarn. Heldige er vi, for til sommeren flytter de tilbake til Oslo, i kvartalet nedenfor oss.

    SvarSlett
  3. Så fint forkle,
    laga du mønster sjølv ?
    Eg har eit par småjenter som kan
    ha glede av forkle så kanskje eg skal
    prøve...

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg har tatt mønster fra et gammelt jeg lagde til yngstedatteren da hun var liten, og det har fungert fint. Lykke til, det klarer du.

      Slett
  4. Alltid med på en give away vettu ;)

    Super søtt dette her da, heldig Elen.
    Klart juleforkle i april går selvsagt ikke an..heheheheee

    SvarSlett
  5. Jeg sydde juleforklær til mine unger og som barnebarna bruker nå. Men har nok tenkt at jeg må sy noen som passer resten av året også.

    SvarSlett
  6. Så koselig :) Tenker frøkna blir fornøyd med fisk på lomma :D

    SvarSlett
  7. Så fint forkle !
    Har sett mere av det du har sydd; like fint !!!!!

    SvarSlett