Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 20. mars 2016

Vi har en stol...

...eller rettere sagt, vi har to...


Den ene hadde fått en stor "hodeflekk" som var skikkelig
synlig og udelikat. Ja, slike stoler bør virkelig ha hode-
beskyttelse til hverdags. Jeg har prøvd å vaske den bort
med Vanish, men til ingen nytte...

Det jeg gjorde i går var å kline på med ren Zalo på hele 
flekken, lot det stå på en god stund og skurte så med en
klut og varmt vann. Jeg skiftet vann flere ganger for det
skummet jo noe veldig. Deretter fuktet jeg hele ryggdelen
før jeg tørket alt med en vifteovn som jeg holdt mot stoffet.

Og se nå....flekken er nesten ikke synlig lenger. I alle fall
om man legger godviljen til og nå kan vi ha glede av disse 
to go'stolene en stund til. 

Moralen er... Zalo er et vidundermiddel!

7 kommentarer:

  1. Ja, Zalo virker mot det meste :-)

    SvarSlett
  2. Takk for tips - har en stol med samme diagnse - skal prøves! God påske!

    SvarSlett
  3. Jeg er enig med deg; Zalo er superbra og jeg oppdager stadig nye bruksområder. Men ideen om å rengjøre Go- stolen kopierer jeg! Jeg har to lyse stoler som skriker etter rengjøring ! God påske! Klem fra Birte

    SvarSlett
  4. Sånn for å forhindre dette kan du jo finne fram noe heklegarn å hekle en rund duk å henge over. Dette var jo helt vanlig "for i tiden". Fint er det også. God påske til dokker. *tommelen opp for Zalo*

    SvarSlett
  5. Du må hekle deg en antimacassar.

    SvarSlett
  6. Zalo er bra til det meste, og tror jeg skal gjøre det samme med stolene til spisebordet. De har fått noen flekker. God påske!

    Varm hilsen fra nord

    SvarSlett
  7. Eller om du etter hvert kanskje syr slip cover til stolene så har du de enda lenger.
    Men kjekt at du fikk fikset flekken da, det er jo litt irriterende med sånt ja :)

    SvarSlett