Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 7. mars 2016

Våren er her....

I alle fall i kjellervinduet på gjesterommet...


Pelargoniaen, som jeg tok inn og ribbet for blad i høst,
er plutselig blitt frodig og fin igjen. Stiklingen vokser fint,
men margaritten på stamme er noe pinglete og jeg
måtte klippe bort mye som hadde blitt brunt på den
gjennom vinteren. Håper den vil spire med nye skudd
utover våren.


Pelargoniaen er enda til snart i blomstring igjen, så våren
må bare komme for fullt så jeg kan få satt den ut i friskluft...

5 kommentarer:

  1. Så kjekt å se! Ja, jeg har kjøpt stiklinger men fortsatt ingen skudd. De står inne i vinduet og solerseg! Gleder meg til omplanting og å sette dem ut! God uke med en klem fra meg

    SvarSlett
  2. Så hyggelig at det spirer og gror. Her er det fortsatt full vinter selv om det er plussgrader på dagtid og snøen synker sammen og det drypper veldig fra takene.
    Jeg lengter etter å kjøpe blomster å ha på trappen vår, og jeg håper det kan bli til påske. Snøen som falt natt til søndag ligger fortsatt ...
    jeg så av din instagram i går at den var borte hos deg :) Herlig!!!
    Nyt dagen! :)

    SvarSlett
  3. Aaahh så herlig - her er det full vinter fremdeles - men så snart Påsken kommer og går - så er våren hjertelig velkommen.

    SvarSlett
  4. Så koselig å ta frem overvintrende pelargoniar - tok ut mine denne uken også, på Villa'n, så de står ute, men der var det ingen grønne blader.... klippet nå ned, og vannet, så tro om de snart vil komme seg litt?

    Hortensia er også tatt ut, og der er det bittesmå knopper av grønt å se...johoooo

    SvarSlett