Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 30. mars 2016

København...

For tiden er jeg i København for å jobbe ut fra Kastrup...

Dette er så fin flyplass synes jeg og skulle ønske jeg fikk
flere jobbedager ut herfra....


Ulempen er at vekkeruret står på 04.00 og jeg er så trøtt
etter endt arbeidsdag. Når jeg er kommet inn på hotellrommet
ved 17-tiden orker jeg ikke å dra inn til sentrum. I dag blei det
flymat på rommet og en liten yogaøkt etterhvert håper jeg.

Og jeg er her alene. I dag var vi et team med flykaptein fra
Stockholm, copilot fra Oslo, men som bor i København. En
dansk kabin crew, en svensk jente som jobber i Oslo og 
som dro tilbake til Oslo etter endt arbeidsag og så meg.

Det er skikkelig gøy å være så mikset og jeg hadde aldri møtt
noen av dem tidligere.

Vi bor 15-20 min. gåtur inn til Tivoli og i dag er ikke været det
beste, eller rettere sagt, jeg har ikke pakket med passende
klær for miksen sur vind, skyer og regnbyger.

Håper jeg får komme tilbake hit til våren og sommeren med
deilig vær og litt lengre stopp.

I morgen er jeg tilbake i Norge for å fly innenlandsturer i to dager
og med overnatting i Alta.

3 kommentarer:

  1. Spennende reisebrev fra deg i dag også. Det blir mye alenetid også skjønner jeg og da er det godt med håndarbeide. Blir det mer mat på småfrøknene?

    SvarSlett
  2. Nei, jeg har ikke laget noe mer, men de blei vel mottatt og jeg blei servert både kaker og middag fra lekekomfyren.

    SvarSlett
  3. Ja, Kastrup er den flyplassen jeg som passasjer også synes er kjempefin, det er den jeg liker best. Så når vi for eksempel må i transit/mellomlande på våre reiser, prøver jeg å velge den.

    Har også lyst til å ta en weekentur til København i løpet av våren/først på sommeren. Liker byen, men synes Stockholm er enda finere; det er min sommerby nr. 1 i Skandinavia. Har bodd og jobbet der så har nok et spesielt forhold til byen.

    Skal forøvrig til Alta i morgen, fredag 1. april, jeg òg. Men bare fordi jeg har legetime hos en fysikalsk medisiner; tid igjen for mine fire sprøyter i nakken - er der til smertebehandling hver annen måned. Kanskje blir det en tur innom en liten boutique, Joys Fashion, en liten butikk som har eksistert i 35 år, og som fører et par av de merkene jeg liker.

    Ha en fin ferd mot helg.

    SvarSlett