Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 3. mars 2016

Dagens middag hos oss...

Tradisjonell fersk kjøttsuppe med grønnsaker, timian
og høyrygg av okse...



Dette er middag fra mine barndoms søndager og jeg
hadde nesten glemt hvor godt dette egentlig er...krydret
med timian og herlig sursøt løksaus til potetene.

Mor lagde også de herligste klymper (melboller) som
kokte med i suppen, men det lagde ikke jeg i dag.

Litt synd at vi ikke oftere spiser gammel norsk hverdags-
middag. Det er jo så veldig godt og fortjener å komme
på menyen.


5 kommentarer:

  1. Jeg hadde kjøttsuppe sist søndag. Brukte saltet lammekjøtt, og masse gode grønnsaker i. En av de beste suppene jeg vet om. Lettvint og god middag er det.

    Varm hilsen i fra nord

    SvarSlett
  2. Åh det så godt ut!! Nam !

    Vi hadde småsuppe nylig, det er nesten det samme som kjøttsuppe :) Jeg elsket det som barn, gjør det ennå!!! Her prøver vi å ha lapskaus, både brun og lys, ertesuppe, fersk suppe med boller (jeg tror denne er veldig vestfoldsk) Lars er helt rå på å lage det så jeg elsker når han lager god traddy mat! :)

    Ja og jeg lager mammas kjøttkaker! nam nam nam :)

    SvarSlett
  3. Er veldig glad i sånn suppe jeg også :-)

    SvarSlett
  4. Vi hadde lapskaus etpar dager her. Men det beste jeg kan få, er mammas kjøttkaker i brun saus med kålstuing til!!!
    Nå er jeg jo så heldig, at jeg bor hos mine foreldre for tiden, og får server deilig hverdagsmat. Min generasjon spiser kanskje mer pasta enn deres. Og det blir man fort lei av.
    Foreldrene liker også dessert etter maten, men det prøver jeg å stå over, ellers hadde jeg trillet, når jeg flytter ut, hi hi

    SvarSlett
  5. Timian til denne suppa var nytt for meg, vil prøve det. Jeg bruker alltid en bit tørket ingefær i.

    SvarSlett