Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 31. mars 2016

Alta...

Bare en liten hilsen fra Alta i kveld...

Den flotte nye katedralen, som ligger rett ved
hotellet. Som dere ser så var det sol og fint
her i dag og bildet ble tatt i litt motlys og derfor
virker den litt mørk..

Her er hva man ser når man har katedralen i ryggen.
En gågate som fører deg bort til kjøpesenteret og
Nordlysbadet på høyre hånd og hotellet til venstre. 
I enden av gaten er byens torg.

Jeg har sett på Superopppusserene på TV3 play på nettet
i kveld. Så mye spennende og flott de får utav litt håpløse 
boliger. Men før det, møtte jeg mine kollegaer på Du verden,
et koselig spisested i Amfi kjøpesenter og rett ved 
hotellet.

Nå gleder jeg meg til å komme hjem i morgen etter å
ha vært borte i fire dager.

5 kommentarer:

  1. Eg har ikkje vore i Alta, men
    høyrt at det er ein "urban" by.

    SvarSlett
  2. Tenk at du har vært nylig i Alta. Jeg er altaværing og har bodd her i alle år.Byen er blitt stor de siste årene og vi finner det meste her.Neste gang du er her anbefaler deg et besøk i katedralen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann Anonym. Jeg har vært i katedralen og den er så fin. Jeg liker himmelstigen. Den er et flott symbol.

      Slett
  3. Se der ja, den nye Nordlyskatedralen som jeg ikke har fått se IRL ennå, men det skal jeg nok :) Nå følte jeg at du hilste til meg personlig siden dette er hjemkommunen min :) (jeg er dog ikke fra byen men en times biltur unna + en liten fergetur).
    Håper du hadde det fint der da :) god tur videre!!! Nå tar vi snart helg her og hytta igjen. Blir litt dårlig med blogging på meg nå om dagene, har litt senebetennelse i hendene igjen og orker ikke redigere bilder etc. That's life, det går over snart heldigvis! :)

    SvarSlett
  4. Ikke vært i Alta, har vel aldri vært noe særlig nord i Norge faktisk, når jeg tenker etter....
    så dette er moro å se ;)

    Alltid litt uvant å se slike moderne kirker / katedraler, dog hadde jeg sagt til en italienere at dette er vår norsk variant av en katedral, tror jeg han hadde blitt noe overrasket he he...men, denne så da virkelig flott ut !!

    God tur hjem, alltid godt å komme hjem og ikke minst til sin egen seng.

    God Helg !

    SvarSlett