Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

fredag 19. februar 2016

Jeg skjønner ikke...

Hva er poenget med dette bildet fra Preikestolen?
Du kan lese mer om det HER


Dette er altså et fotografi som er satt sammen av 18
bilder og så behandlet i Photoshop og noe annet også.

Det er jo veldig fint, men det har jo aldri sett akkurat slik
ut i virkeligheten. Dette er jo bare et "laget" bilde og for
meg er et fotografi virkeligheten som avbildes. Kunstnere
maler ofte det de skulle ønske de så, men kanskje det er
det denne fotografen også prøver å få til.

Noen som kan forklare meg hvorfor det er så gjevt å sette
sammen bilde på bilde for å få frem noe helt annet enn det
som blei fotografert? Er dette også en kunstform, med foto-
redigering mener jeg?

God fredagskveld dere!

2 kommentarer:

  1. Veldig mange proffe fotografer bruker photoshop og lightroom. For meg er det manipulerte bilder, og viser ikke helt virkeligheten. Er vel en form for kunst dette også, bare det at det ikke tiltaler meg.

    SvarSlett
  2. Kunst er kunst...om det behager alle..tja...
    Men, bare se det engasjerte deg ;)

    SvarSlett