Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

fredag 26. februar 2016

Hudpleie...

Er dette noe vi trenger eller noe vi tror vi trenger...?



Nydelig og delikat både krem og innpakning...



...og uunnværlig serum av den litt eksklusive sorten...



Et litt rimeligere alternativ som ikke har den eksklusive
innpakningen, men er de like gode og trenger vi dem
egentlig? Er det dyreste alltid det beste?

Hva skjer om vi kvinner slutter å bruke alle mulige
slags kremer og serum i ansiktet i forsøket på å holde
på ungdomshuden lengst mulig?

Jeg tror at våre gener, kosthold, psyke og livsstil betyr
mye mer for resultatet enn alt det vi tilfører huden daglig.

Menn driver ikke på og steller huden sin i den grad vi
kvinner gjør, og det ser slett ikke ut som de har noen
dårligere hud av den grunn.

Men til syvende og sist våger i alle fall ikke jeg å kutte
ut serum og andre godsaker til huden i frykt for at det skal
bli til det verre... Hvem vet, kanskje hadde huden vært like
fin om den fikk utvikle seg og eldes naturlig.

Prøver du ut den naturlige varianten?

God helg til deg som besøker meg her. Jeg drar på jobb
hele helgen, men har planer om at den uansett skal bli
fin.

5 kommentarer:

  1. Her blir kremene dyrere,
    i takt med alderen min !! hohoho

    Selvsagt hjelper også "trua" på at disse kremene hjelper....tør ikke å slutte, det er sikkert og visst ;))))

    God jobb helg !

    SvarSlett
  2. Jeg har brukt Kanebo, nå Sensai, i snart 30 år. Jeg er helt sikker på at huden min har hatt godt av det.

    SvarSlett
  3. Den vil jeg prøve , takk for tips.
    God helg til deg.

    SvarSlett
  4. Jeg har alltid brukt hudkrem ( over hele kroppen ) fordi jeg har så tørr hud. Jeg har myk hud og lite rynker, ingen strekkmerker etter to fødsler heller.
    jeg bruker "billigalternativer" og synes Vaseline Intensive Care er super til ansiktet. På sommeren trenger jeg mindre fet krem enn på vinteren, pga tørr inneluft og kald uteluft. Er jo helt grusom mor huden.
    Prøvde en virkelig dyr krem en gang, men fikk masse utslett. Det er verken innpakningen eller prisen det kommer an på, mener nå jeg. Men alle kan ikke bruke den samme kremen.
    God helg

    SvarSlett
  5. Jeg bruker veldig lite av alt mulig. Mitt beste tips til peeling på kroppen er rent sukker. iKKE bruk det i ansiktet, men for eks på armer og bein (lår) hvor det kan bli litt nupper er det helt fantastisk. jeg bruker noen ganger olivenolje i ansiktet hvis jeg føler at huden er veldig tørr. jeg er mye ute, og sykler og går til jobb hele året. Vaskemidler er et helsika for mine hender: Jeg sverger til grønnsåpe. jeg bruker rent vann med en slump eddik i til å vaske for eks speil og dusjkabinettet vårt. På vinteren blir jeg veldig tørr på hendene, men sukkerskrubb hjelper da i sammen med olje eller skikkelig fet krem.

    jeg synes det er helt tragisk å se folk som pumper opp fjeset sitt med diverse kjemikalier for å tviholde på ungdommen sin. patetisk! jeg har bestemt meg for å bli eldre naturlig og jeg er stolt av det. Så får disse oppumpa og fat lips damene bare kjøre på med sitt, jeg synes ikke de er pene i det hele tatt.

    SvarSlett