Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 7. februar 2016

Fastelaven....

Det blei ikke boller med krem til kaffen hos oss
i ettermiddag....
Derimot blei det Runebergstårta, som jeg smakte i Helsingfors
for et par dager siden...

Jeg ganget oppskriften med 2 og laget en
rund kake i 18 cm form. Litt røre blei til overs og jeg
stekte fire muffins av restene. Det er første gang jeg har
brukt brødrasp i en kake, men du så god som den blei. Jeg
tror trikset er å ikke steke den for mye, heller for lite slik at
den er litt "deigete" i midten.

Mannen elsket denne kaken, og det visste jeg han ville gjøre
da jeg tok første bit av kaken jeg kjøpte i Helsingfors

Neste gang jeg baker denne skal jeg ha oppi litt brun rom.
Det var det i den ene jeg kjøpte, og det var veldig godt.


4 kommentarer:

  1. God fastelavn til deg også! Hos har vi spist bolle med krem i dag. Takk for god tilbakemelding på putene mine.

    SvarSlett
  2. God fastelavn herfra også. Den kaken så veldig god ut nam nam nam!
    Vi har vært hos svigermor og fått servert deilige hjemmebakte boller der. Veldig koselig :)
    Nå har vi nettopp kommet hjem fra en times herlig kveldstur i vinden, så da har bollene blitt "trimmet" bort he he ;)
    Ha en fin søndagskveld!

    SvarSlett
  3. Så spennende og godt med noe nytt :) Ser veldig god ut. I grunnen så er det ikke så godt med krem i boller .

    Takk for koselig kommentar hos meg- var litt nervøs for resultatet, så varmer med gode tilbakemeldinger :)

    Ha en fin dag

    Klem Monica

    SvarSlett
  4. Oj - så flott kake - helt sikkert kjempe god - nam.

    SvarSlett