Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 16. februar 2016

Å slå i gulvet...

Ja, ikke i bordet, men i gulvet...


Elen, som nå er 2 år og tre måneder, var hos oss fra
søndag til mandag. Vi koste oss veldig og hun gir oss
mange gode utsagn til å le godt av. Mye av det som
foregår i hjernen kommer ufiltrert ut gjennom munnen
og hun prater nesten helt rent, og har et enormt ordforråd.

En samtale med meg forgikk slik:

Elen, "Mormor, eg kan ikkje slå Signe(søsteren på 4 mnd.)"

Jeg, "nei, det kan du ikkje. Me kan bare slå i golvet og
i putene"

Elen, "nei, eg kan ikkje slå i golvet for det er så vondt i
hendene"

Da hun og jeg våknet ved siden av hverandre i dobbelt-
sengen på gjesterommet sa hun med smokk i munnen,
"Mormor, skal me kosa oss nå?" og så kom hun krypende
under min dyne. Der blei vi liggende i en halv time mens
hun skravlet og skravlet og sang for meg...

Og mitt mormorhjerte smelter...


2 kommentarer:

  1. Så koselig! Fantastisk herlig med barnebarn! :-)

    SvarSlett
  2. Ja, de barna de kan få sagt det. Høres ut som dere har hatt noen fine dager sammen.

    SvarSlett