Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 12. januar 2016

Siste dag på jobb denne perioden...

..og jeg sitter i hotellsengen med kaffekopp og ser på
bilder av barnebarna og gleder meg sånn til å se
dem igjen...



Elen, hun snakker utrolig godt til å være 2 år og
2 måneder og alt som foregår i hjernen kommer
ufiltrert ut gjennom munnen...

En god stund før jul satt hun, Mannen, bamsen og jeg
rundt barnebordet og spiste eplekake
med krem.

Mannen skulle være morsom og gikk på kjøkkenet
og laget bart på seg selv av kremen. Da han kom inn
og Elen så dette, pekte hun på ham og sa, "Du griser,
gå og vask deg"...

De morsomste ting kommer ut fra barnemunner altså.

En bekjent av meg fortalte om sitt tre år gamle barnebarn;

Hun, mannen og barnebarnet satt ved bordet og drakk
brus da farfaren var uheldig og veltet sitt glass og brusen
rant utover bordet. Da kom det kontant fra barnet på
enden av bordet, " Ikke gi ham mer"... Jeg lo så jeg
grein da jeg hørte dette og så det for meg.

Nei, nå er det tid for å dra på jobb og slutt på mimring.

Ha en fin dag dere.



Blogglistenhits

6 kommentarer:

  1. Herlig! Jeg har minsten vår som snart blir 6 år. Da jeg spurte hva han ønsket seg sa han: Du kan kjøpe hva du vil til meg mormor bare ikke jenteting og strikketøy.
    Han er gutt!

    SvarSlett
  2. hahahaha så morsomme :)
    Herlig! :)

    SvarSlett
  3. Herlig utsagn !

    Koselig at det blir mimret - og skrives ned :)

    Så fint bildet av deg og barnebarn.

    SvarSlett
  4. Morsomt!
    Kos deg sammen med barnebarna :-)

    SvarSlett
  5. Ja er man ikke heldig som har fått barnebarn, vi har hele 5 stk.1 gutt og 4 jenter og æ elsker dem høyt alle sammen, men mine er voksne, den minstre er 15 år og den største er24 :)

    Kos dæ i jobben og barnebarna.

    Lisbeth :O)

    SvarSlett
  6. Artig.
    Ja, ein veit aldri kva som kan kome frå barnemunn.
    Dei er kloke og reflekterte.
    Ha det fint i friperioden din.

    SvarSlett