Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

lørdag 2. januar 2016

Luksus i hverdagen....

Jeg er på Britannia hotell i Trondheim og skal
være her to netter. Jeg skal ut og fly i ettermiddag og tilbake
på hotellet relativt sent i kveld...


Dere.....sjekk denne ærverdige og flotte frokostsalen.


En speilsal med ornamenter, prismekroner og parkettgulv
i heltre...og ikke minst en buffé som ikke mangler noe som
helst.

Og ja, jeg må betale frokosten selv. Den er ikke inkludert i
rommet mitt, men det gjør jeg så gjerne, for dette er ren og
skjær luksus....

Gleder meg allerede til frokost i morgen tidlig.

Forøvrig så skal hotellet stenge i juni for renovering. Speilsalen
er vernet og skal forbli, men mye av bygget skal rives og bygges
opp igjen i samme stil har jeg forstått. Arbeidet skal visstnok
ta ca to år.

7 kommentarer:

  1. Der var det virkelig flott. Ønsker deg et godt nytt år! Hilsen Marianne

    SvarSlett
  2. Vet du hva dette minte meg om ?
    Et eller annet ærverdig hotell i LONDON !!!!
    SÅ flott var dette her....bra at dette er verneverdig, så får vi håpe resten blir bra også etter renoveringen.

    Så frokosten din på insta, nyt imorgen også vet du digger å få dine frukt og grønt :))

    Her skal vi kose oss med tv2, og filmen; Hundreåringen som gikk ut av vinduet eller noe i den dur...leste boken for ett par å siden og holdt på å le meg ihjel, så håper filmen er like bra !!!

    SvarSlett
  3. Der ser det flott ut.
    Det er fortsatt igjen nokre av dei gamle
    fine hotella.
    Nyt frokosten :)

    SvarSlett
  4. Rigtig mange tak for tippet fru Tunheim. Vi skal til Trondheim meget snart, så det er et oplagt Hotel. Dejligt med luxus.
    Godt Nytår, og tak for et fint kig ind i den hverdag.
    Mange hilsner fra Charlotte

    SvarSlett
  5. Ja Palmen skal renoveres av Reitan, så håper det blir like flott; byens storstue dette:)

    SvarSlett
  6. Aa, heldige deg. Har fått bodd der i jobbsammenheng 2-3 ganger for noen år tilbake. Staselig hotell :) Slikt er bare å nyte, hotell med sjel.

    SvarSlett