Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 4. januar 2016

Første fridag i det nye året...

Først av alt forsvant all julepynt og det var med tungt
hjerte jeg tok ut juletreet...


Jeg syntes årets edelgran var så symmetrisk, tett og fin...


Det andre jeg har gjort er å rime av og fått vasket den lille
fryseboksen vi har i kjelleren. Det er så fint å bruke kalde
frostdager til slikt. Da kan alle varene fylles i bæreposer
og settes utendørs mens isen tiner. Jeg måtte benytte
sjansen nå. Det er ikke godt å si om vi får flere frostdager
denne vinteren.

Jeg trekker ut stikkontakten, setter en bøtte glovarmt vann
i bunn og lukker igjen lokket. Da tar det ikke lang tid før
isklumpene på veggen løsner og kan tas ut.


Og så har jeg hatt besøk av Signe og passet henne
litt mens moren fikk en tur på treningssenteret. Signe,
hun var i storform. Smiler, pludrer og smelter mitt
mormorhjerte...



3 kommentarer:

  1. ...ja det er trist å ta ut juletreet, det syns jeg også... Bruker ikke å ta det ut før "13.dag jul", - men i år røyk lysene, og da var det ingen vits i å ha det lengre syns jeg...
    Ha en fin kveld!

    Inger G.

    SvarSlett
  2. Det var virkelig ett flott juletre !
    VI har også alltid edelgran, mannen som alltid velger det, liksom hans juleoppgave.

    Ellers, høres det ut som du har hatt en dag med både nyttige gjøremål og koselig besøk - perfekt !

    Her skal det nå strikkes ferdig en genser, som jeg nå vil ha ferdig - den er nemlig perfekt til slikt vær vi har her om dagen.

    God kveld fra Italia

    SvarSlett
  3. Ja det er vemodig å ta det juletreet ut og avpynte heimen synes jeg også, men samtidig litt godt. Jeg har fortsatt juleblomstene stående og tenker de skal få stå ut denne uken og neste helg skal jeg få kjøpt nytt. Orker ikke tanken på så mye nå, formen er helt bånn i bøtta. Knallhard forkjølelse med feber og så videre. Not so fun!!!

    Deilig med fridager og få gjort litt hjemme og ikke minst hygge seg med barnebarn :) Ha en fin uke videre fru Tunheim.

    SvarSlett