Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

lørdag 26. desember 2015

Vel blåst....

Vi hadde julelunch for 30 store og små i dag og
nå er huset ryddet...Puuuhhh!...oppvaskmaskinen er i
full sving og vaskemaskinen med hvite duker likeså...



Bordet blei enkelt dekket med hyssing rundt bestikket
og en navnelapp festet i hyssingen. Vi serverte en buffé
uten tradisjonell julemat. Pulled beef, coleslaw, marinerte
scampi, pastasalat, kyllingvinger, oster, ovnsbakte rotgrønn-
saker og diverse tilbehør..

Det var gøy å se hvordan barna koste seg. Elen, hun blei
litt satt ut i starten da hun måtte dele både meg og huset
med de andre barna. De kledde seg ut med gamle kjoler,
hatter, sko og smykker og løp frem og tilbake i loftstuen.

Vi hadde også aktiviteter for de voksne. En av dem var, før
de kom, å tenke ut noe om seg selv og som skulle fremføres
i plenum. Resten av gjengen skulle så finne ut om påstanden
var fleip eller fakta.

Skikkelig gøy å møtes hele familien på den måten med
tre generasjoner samlet.

Håper din andre juledag også har vært fin. Nå venter vi
spent på finalen i Downton Abbey.

3 kommentarer:

  1. Slike familieselskap er kjekke. Det krevst ein del arbeid når ein er så mange!
    Eg storkosa meg også med Downton Abbey.
    Ønskjer deg ei fortsatt god jul!

    SvarSlett
  2. Høres utrolig hyggelig ut☺️. Fortsatt god jul☃

    SvarSlett
  3. SÅ koselig - men du sååå mange !!
    wow 30 stk, tenker den oppvaskmaskin fikk kjørt seg - takk og lov for slike hjelpemidler tenker jeg alltid når man har selskap.

    Menyen hørtes da helt nydelig ut...m....mmnamm

    SvarSlett