Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

lørdag 5. desember 2015

På menyen....

Kvelden i går blei så hyggelig med med de fineste
gjestene rundt bordet og fin stemning og det manglet
ikke på engasjement og samtaleemner. Til tider måtte
en ty til håndsopprekning for å komme til...ha,ha,ha.


Vi ville ikke servere tradisjonell julemat selv om vi er i
desember. Så på menyen stod eksotisk rekesalat til forrett
og kyllingrullade med balsamicosky til hovedrett...


Disse lagde jeg litt tidligere på dagen og stekte dem
ferdig mens vi spiste forretten. De konfiterte tomatene
lagde Mannen dagen før. Det blir utrolig smaksrikt når
tomatene lages på den måten.

Desserten var brownies med vaniljeiskrem og kirsebær-
syltetøy jeg hadde laget av bærene fra kirsebærtreet på
hytta.

Jeg brukte ikke tid til fotografering. Mye gøyere å være
delaktig rundt bordet med mat, gode viner, diskusjoner
og historier.

Ønsker deg en finfin lørdag!

7 kommentarer:

  1. Takk for innspirasjon, denne retten skal jeg prøve å lage i kveld.
    Serverer du potteter eller ris til denne retten?

    SvarSlett
  2. Mmmm, hørtes fantastisk ut.
    God mat med gode venner er å skape minner for minneboka. Den er god å ha.
    Ha en strålandes lørdag

    SvarSlett
  3. Hørtes ut som en svært vellykket kveld, Ingrid. Godt menytips.

    SvarSlett
  4. Mmmm...hørtes fantastisk ut! =)

    SvarSlett