Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 30. desember 2015

Middagsrester etter jul i kjøleskapet?

Kanskje har du også lyst å spise noe sunt og godt til
restene etter julemiddagene eller koldtbordet?

Da anbefaler jeg ovnsbakte rotgrønnsaker med cottage
cheese og pistasjvinagrette...


Polkabete, gulbete, hvitbete, pastinakk, persillerot, gulrot,
olivenolje og maldonsalt...

Skjæres i litt store biter og stekes på 180 grader, varmluft
bruker jeg, og rør litt i grønnsakene underveis....


Da dette var litt avkjølt tilsatte jeg cottage cheese, persille
og pistasjvinagrette ....

I alle fall så er dette en fin rett til en tapasbuffet eller
som tilbehør til middagen. Jeg smakte dette på Ostehuset
i Stavanger og blei så begeistret at jeg måtte prøve og lage
noe lignende.

Vi spiste grønnsakene sammen med restene av julens
bayonneskinke og vi hadde bare en liten rømmeklatt til.

Bon appetitt!





Blogglistenhits


1 kommentar: