Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 27. desember 2015

Jul i vår stue....

Vi har ikke så mye julepynt. Jeg er av typen som
liker uttrykket "Less is more"....


Favoritten min blant julepynt er kranser. Over peisen henger
en laget av kvister og med rød sløyfe på...


Ved vinduet har vi en krans laget av kongler og med kvister
innimellom. I vinduet står to trær i potte laget av "snødekte"
kongler sammen med litt annen julestasj...


I år måtte vi ommøblere litt. Først og fremst fordi juletreet
var akkurat litt for høyt og jeg ville ikke klippe av mer. Høye
juletrær er et "må ha" for meg. For det andre skulle vi ha en
så stor julelunsj at treet måtte flyttes på andre juledag uansett,
for å få dekket bord til alle...


Vårt tre er pyntet i hvitt og gull, noe jeg er veldig godt
fornøyd med. Det gir et rolig uttrykk og er så fint på
kvelden synes jeg.....men klart, alle juletrær er finest
på kvelden.

Utenom dette har vi en adventsstjerne i et vindu i stuen og
en i loftstuen. Gangen og biblioteket har minimalt med jule-
pynt. Lyslyktene er pyntet med kongler, nøtter og
tørkede appelsinskiver.

Vi har jo forskjellig stil og smak alle mann og det viktigste
er å lage julen slik som man selv og familien trives best med.

7 kommentarer:

  1. Delikat og pent hos deg til jul og lekkert juletre..er mer rødt her i huset, har bursdag i Desember og har fått mye pynt i presang i åras løp..så bruker det jeg har..og jeg liker også at folk har litt ulik stil.. :))Prøvde å kommenterer fra ipad på et innlegg hos deg her om dagen..men kan ikke se den, så den ble nok ikke sendt :)) Kos deg videre i jula <3 Annebe

    SvarSlett
  2. Veldig hyggelig i din julepyntede stue, Ingrid.
    Julepynten her i huset er ikke stilig, men en tidsreise i ting barna har laget, ting vi har fått og kjøpt opp gjennom vel 30 år sammen. Ofte har jeg kjøpt en ting til juletreet når vi er ute og reiser. Tar lite plass i kofferten, og vekker minner hver gang treet pyntes og "høstes" hvert år.
    Selv har jeg jobbet endel i jula. I dag starter friperiode på 9 dager. Romsdalen lokker, så det nye året skåles inn der.
    Fortsatt god jul og ferie.

    SvarSlett
  3. Ja, fint at vi har ulik smak. Jeg fyller hele huset med blomster og lys - i alle vinduer er det både levende lys og lysestaker. Og masse rødt! Både puter og duker, mest gammelt håndarbeid. Kos deg med din jul - og godt nytt år!

    SvarSlett
  4. Stilig og koselig hos deg. Jeg er slik som liker alt, både lite og mye, gammelt og nytt, bare det er system og grupperinger som passer sammen. Ønsker deg ei fin romjul.

    SvarSlett
  5. Stilig og koselig hos deg. Jeg er slik som liker alt, både lite og mye, gammelt og nytt, bare det er system og grupperinger som passer sammen. Ønsker deg ei fin romjul.

    SvarSlett
  6. Lekkert juletre !

    Kunne godt tenkt meg mer hvitt og gull selv, men har en mann som til jul har veldig sterke meninger om hvordan det skal pyntes !?!
    Noe han ellers i året har ingen stor formening om, pyntingen av heimen altså ;))

    Jeg tok i år ikke frem to - 3 nisser vi har, sånn muse nisser som var for sikkert 10 år siden, men tror du ikke de dukket opp likevel ?

    Hæææ ?? hvor kom de liksom fra....joda mannen hadde sneket seg ut i garasjen mens jeg var opptatt, og først på kvelden så jeg brått en nisse på sofaen, en på ett avlastningsbord, og en i en vinduskarm....så da fikk de bli...

    Skulle veldig gjerne funnet noen lekre nye julekuler, sånne klassiske med stash på, men i år likte jeg ikke noe av det jeg så, og ihvertfall falt jeg ikke får bronsje farge til jul....ble helt feil for meg...hehehe

    SvarSlett
  7. Gledelig jul, du har det som meg. Less is more. Det er veldig koselig å samle flere generasjoner i julen. Vil ønske deg et godt nytt år!

    SvarSlett