Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 4. november 2015

Slottskake...

Her er min variant som jeg serverte damene
i går....



Mandelbunn med sitronfromasj oppå og et tynt lag
bringebærsyltetøy på toppen og stasjet med pisket
krem og ferske bringebær...

Mandelbunn;

3 eggehviter
150 gr sukker
150 gr malte mandler
1 ts bakepulver

24 cm form 175 grader i ca 30 min

Sitronfromasj;

2 egg
125 gr sukker
1 sitron
5 pl gelantin
3 dl fløte

Egg og sukker piskes godt. Sitronsaft og skall blandes
i eggedosisen, samt oppløst gelantin. Deretter vendes
eggeblandingen forsiktig inn i den piskede kremen.

3 kommentarer:

  1. Båder ser - og høres deilig ut. Hvorfor heter den slottkake? Aldri hørt om den før.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvor navnet kommer fra vet jeg ikke. Den blir også laget med marengsbunn av noen.

      Slett