Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 11. november 2015

Karnevalkostyme...


Ja,ja...det er ikke akkurat karnevalstid enda, men
godt med det som er gjort...



Jeg har laget en dress som Elen kan ha til våren
når det blir karnevalstid i barnehagen...eller andre
som vil låne den.

Dette skal være en katt. Jeg valgte et litt mer rufsete
stoff da jeg tror dette er bedre å sy i og at sømmene
blir finere enn om det er mer glatthåret. I dette stoffet
"forsvinner" feil og ujevnheter og selvfølgelig var det
mer enn dobbelt så dyrt som det glatte. Jeg har også
valgt å lage fór i hetten. Jeg synes det ser mer ordentlig
ut og også bedre på hodet.

Kjenner jeg meg selv rett blir det nok en liten kåpe til
Elens dukke av restestoffet dersom det er store nok biter.

Stoff og mønster er fra Stoff&Stil


6 kommentarer:

  1. Du må ha vært syersk i ditt forrige liv !

    Du er altså så flink til å sy - blir bare helt imponert ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Heter det syersk, tro...?
      Ble litt usikker jeg nå..jaja....du skjønner hva jeg mener ;))

      Slett
  2. Du er en dyktig syerske ( det er det riktige ordet) Moro med karneval for Elen. Guttene ville gjerne være Batman, Supermann og slike figurer. Mamma'n er heldigvis kreativ.

    SvarSlett
  3. heyy så kul! og med litt sminke til så har man en fiks ferdig artig liten pusekatt :)
    så koselig! Du er så flink :) :) :)

    SvarSlett
  4. Så søt, artig med noe hjemmesydd i stede for slike ferdige antrekk på slike dager :)) Du lager jo så mange fine ting :)) Annebe

    SvarSlett
  5. Så aldeles nydelig :) Sikker på at Elen blir en nydelig liten pusekatt i den, når den tid kommer :D

    SvarSlett