Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 30. november 2015

Chanel....

Etter å ha sett på symesterskapet der de sydde en
chaneljakke fikk jeg inspirasjon til å prøve meg på
oppgaven jeg også.



Det var ikke så enkelt å finne fint stoff, men jeg kom over
dette grønne her i litt Chanel stil. Jeg hadde jo ikke tenkt
meg at den skulle være grønn, men tilfeldighetene gjorde
at det blei slik...



Dette var en stoffrest som jeg fikk veldig billig. Butikken
hadde restestoff fra designerene som Dior, Dolce Gabbana
osv. etter at de hadde sydd opp sine kolleksjoner og jeg valgte
altså denne. Jeg ville ikke kjøpe et rådyrt stoff da jeg var usikker
på om jeg ville få dette til. Båndene har jeg kjøpt på nettet fra
Danmark.



Det var nok stoff til kjole også, så da blei det begge deler.

Det er dronning Elisabeth og jeg liksom...ha,ha,ha...
...oss to i lysegrønn drakt, men jeg mangler hatten.

Jeg vet ikke om jeg kommer til å bruke den. Det var i alle
fall gøy å sy, men du så mye jobb, spesielt med fóret. Jeg
har sydd og rekt opp, sydd og rekt opp.



Jeg har en stoffrest til som jeg kjøpte og har planer om en
kjole. Kanskje noe som denne her, men det får bli utpå
nyåret.



15 kommentarer:

  1. Så flink du er ! Var kjempe fin :)
    Ha en nydelig mandag.
    Klem Christina

    SvarSlett
  2. Kjempeflott!!!
    Så flink du er. Plaggene sitter som støpt til deg. Så nå er det bare å fortsette å sy!!! Dette klarer du så fint.
    Ha en fin mandag.

    SvarSlett
  3. "Drittlekkert"....om jeg skal bruke et populært men rart uttrykk! Hihi.... Og heldig er du, som greier å holde deg slank! Ingen tvil om at du er flink til å sy.....!
    Lykke til med neste prosjekt!

    Og så ønsker jeg deg og dine en god adventstid!

    Inger G.

    SvarSlett
  4. Wow, så flott! Dyktig du - ser helt smashing Chanel ut :))
    Ha ei fin uke!

    SvarSlett
  5. Kjempeflott!
    Fikk lyst til å sy meg en slik selv. jeg elsker å sy kjoler og har så- alt for mange, men jakke til i samme stil er fint på vintere.

    SvarSlett
  6. Flott dame!
    Så klart du må bruke både kjole og jakke, veldig lekkert spør du meg. I tillegg er grønn en fin farge til deg.
    Har du sømbyste? Syns alltid det er vanskelig å sy klær til meg selv.

    SvarSlett
  7. Så flott! Klart du må bruke det antrekket!

    SvarSlett
  8. Klart du må bruke dette. Det satt jo som støpt på deg!
    Du er jo kjempeflink!

    SvarSlett
  9. Du mangler kun Chanel vesken du har på lur ;))))))))))))

    At du har greid å sy det antrekket der, jeg er helt målløs av beundring, hadde jeg greid det der, hadde jeg gått med en gang i uka, ihverfall !!!!!!!!
    Så stolt hadde jeg vært !

    Skjønner ikke at du får det til.........uansett, den jakken der må du da få bruk til med bukser som bildet ?

    Og ennå en kjoler venter på å bli sydd....? wow wow wow wow

    SvarSlett
  10. Flott kjole og jakke! Sjølvsagt må du bruke plagga, både saman og kvar for seg!

    SvarSlett
  11. Ja takk i str. small. Nydelig og du hadde vunnet symesterskapet.

    SvarSlett
  12. Hei ;) Nydelig ting du har sydd;) Ja det er mange med sydilla for tiden. Men ikke alle har taket på det slik som du. Rett og slett råflott.
    Jeg syr også, men syns det er vanskelig å finne fine stoffer. Stoff og Stil er greie nok, men jeg savner det ekstra. Derfor er jeg freidig nok og spør hvilken butikk handler du på? Håper du deler med meg ;)

    Nå skal jeg se videre, for her var det mye nytt og fint siden sist jeg var innom. Nisseluen og sokkene var så søte;)

    Fin tirsdagskveld;)

    fra Ann-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ann-Mari

      Fine stoff er vanskelig å finne. Enig med deg at Stoff&Stil er ok til noen ting, men de mangler det lille ekstra.

      Stoffet til "Chaneldrakten" har jeg kjøpt på Kreativ på Kvadrat kjøpesenter utenfor Stavanger. De har heller ikke så mye spennende, men dette stoffet var overskuddstoff de hadde fått tak i etter at designere som Dior, DolcheGabana ol. hadde fått sydd opp sine kolleksjoner.
      http://www.rainbowtekstil.no er en nettside for stoff. Kanskje de har noe spennende?

      Slett
  13. Tusen, tusen takk;) Her skal det følges med .
    Savne de "gamle" tøybutikkene.
    Her er jeg i full sving med ulike skjørt, og en herrejakke er på tegnebrettet.
    Kjempegøy å sy igjen ;)

    SvarSlett
  14. Åhhh, for et flott antrekk du har sydd!! Kjempestilig -og veldig kledelig! Klart du skal bruke det!!

    SvarSlett