Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

lørdag 24. oktober 2015

BL-dag....

På jobb har vi noe som heter BL-dag....

Som tidligere fortalt jobber jeg 80% stilling, som er
4 dager jobb og 4 dager fri året gjennom. Ja, ferier
kommer utenom altså. Jeg har min faste månedslønn
som ruller og går om jeg jobber på disse BL-dagene
eller ikke. Ikke har jeg noe tillegg for helg, natt eller
helligdager heller.

Den 15. i hver måned kommer programmet for påfølgende
måned og jeg ser hvilke ruter jeg skal fly på mine arbeids-
dager. Noen ganger får jeg BL på en eller flere av arbeids-
dagene. Det betyr at jeg innen kl.18 dagen før en slik dag
skal ha beskjed om eventuell jobbing. Blir jeg ikke satt opp
på noen flyvning, får jeg fri.

Fra 1.november endres betingelsene for disse BL-dagene.
Fra da av skal vi få beskjed 4 dager før om det blir jobbing
eller ikke. Det blir bra, for da vil vi få litt bedre planleggings-
muligheter.



I dag har jeg en slik BL-dag. Da jeg ringte til Stockholm i
går kveld kl 18 var jeg ikke satt opp på jobbing i dag.

Det betyr en ekstra frihelg siden jeg har fri i morgen.

Jippi!!!!!

Ha en strålende lørdag, det skal jeg i alle fall!

4 kommentarer:

  1. Så bra!

    ja, vi kommer til å få en fin lørdag, vi òg, tror jeg. Vi skal blant annet på åpningen av kommunens nye kulturhus; diverse pluss konsert.

    Nyt fridagene.
    Klem.

    SvarSlett
  2. Jeg føler meg privilegert som har oversikt over arbeidstid for hele året, ja flere år fremover.

    SvarSlett
  3. Kos deg med ekstra fri. Godt det blir en endring med litt bedre oversikt. Jeg har alltid hatt en jobb med bare dagarbeid på sykehus. Nå jobber jeg ikke lenger, men er pasintvert en til to ganger i måneden. D.v.s. Hjelper pasienter til å finne frem i den nye Østfold sykehuset. Det åpnet for fullt 2.novemer og er stoooort. Mye å sette seg inn i.

    SvarSlett