Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

lørdag 19. september 2015

På jobb igjen....

I formiddag drar jeg på jobb for fjerde jobbehelg på rad
og enda har jeg en jobbehelg til før jeg får to frihelger
i begynnelsen av oktober. Så er det samme dansen igjen
til jeg får fri siste helg i november og første i desember.






Helt utrolig at jeg kun har fire hele frihelger igjen resten
av året og at jeg jobber hele eller deler av alle de andre.
Jeg jobber fast fire dager på og fire dager fri og med maks
47,5 timer arbeidstid på de fire dagene.

I tillegg har jeg 10 fridager i året, hvorav fire som jeg kan
bidde lagt til ønskede dager (dager mellom 1.oktober og 1.juni)
og seks som vilkårlig blir tildelt av selskapet når det passer
dem. En får jeg i forbindelse med sommerferien for å få 21
feriedager og de resterende enkeltvis og som oftest i løpet
av de tre første månedene i året. Det er 80% stilling.

Når jeg ser på hvor mange helger jeg jobber, så virker
helsevesenet sitt opplegg med jobb hver tredje helg som
en drøm og 35,5 time pr.uke.

Kanskje en mellomting hadde vært perfekt, for jeg liker jo
å ha fri midt i uken også og jeg liker den livsstilen som
jobben og skiftarbeidet gir.

Uansett.....god lørdag og god helg til deg!




4 kommentarer:

  1. God lørdagmorgen
    Ja, det er urettferdig at noen må jobbe alle helgene. Kan det trøste med at jeg har jobbhelg? ;) og tar av og til tre helger på rad for å hjelpe til.....
    Jeg jobbet i en pub da jeg var yngre. Da jobbet jeg 7 uker i strekk, helger inkludert!!!!! Slik er det å ha dårlig råd, og jobbe privat.
    Min Mann jobber i helsevesenet, og det føles som om han jobber hver helg. Han får noen ganger disp. for å ta ekstra vakter ( sykemeldinger)
    Her er det kaffe før jeg går til jobben. En fin start på dagen.
    God helg til deg.
    Klem

    SvarSlett
  2. Det var mange jobbhelger i strekk. Gjetter på at det akkurat er innenfor gjennomsnittsberegningen i forhold til hvor mange helger en kan ha i løpet av noen måneder. Husker ikke om det var over tre mnd.?

    SvarSlett
  3. Oi.. det var ikke mye fri helger du hadde, men vis du trives med og ha fri dager også midt i uke, så passer jo denne tunusjobben dæ dette fint ;)
    Men syns du har lite frihelger ;)

    Takk for at du besøkte bloggen min, du får ha ei fin uke videre,

    hilsen Lisbeth ;O)

    SvarSlett
  4. Jeg jobber i helsevesenet, og i mange, mange år jobbet jeg annenhver helg. Så fikk vi en turnus som gikk på å jobbe tredje hver helg, - da tok jeg ei ekstra helg , frivillig, for å ha mere fri i uka. Og jeg har alltid likt å jobbe helg. (!00 % st.) Nå jobber jeg "nordsjøturnus" i helsevesenet, ei uke på jobb døgnet rundt, og fri tre uker!! Syns vi skal få lov å jobbe mere helg, vi som liker det,....men så har vi AML, som stopper det hele.... Og jobber vi for mye, bryter arb.giveren loven, og kan få store bøter! Enda det kan være et ønske fra arb.takeren...

    SvarSlett