Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 10. september 2015

Epler...

I hyttehagen har vi to epletre. Rød prins og Discovery.
De pollinerer hverandre veldig godt og spesielt
Discovery gir fantastiske epler. Det blei ikke så mange
i år siden knoppene blei spist opp av rådyr i vinter. Det
gjør også at trærne blir noe misformet i veksten, men det
gjør vel ingenting så lenge eplene er perfekte. Vi glemte å
henge såpestykker i trærne før vinteren, noe rådyrene
tydeligvis ikke liker og som vi har hatt god erfaring med
tidligere.



I dag har jeg spist cottage cheese og yoghurt naturell med
epler fra hagen. Raskt, sunt og kjempegodt....

4 kommentarer:

  1. Så heldig dere er som kan høste egne, økologiske epler. En romantisk drøm for oss i Nord-Norge.

    Deilig liten rett, det der. Er selv veldig glad tyrkisk yoghurt med diverse frukt, bær, nøtter. Servert slik som du gjør her, i en vakker skål eller glass. Jeg spiser mye med øynene, maten må være estetisk og vakkert presentert.

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  2. Så koselig at du er tilbake igjen! Epletrær må være fantastisk å ha i hagen! Jeg går på slang hos mine døtre - de har :)

    SvarSlett
  3. Ser du har vært borte en stund...det er jeg stadig vekk..er jeg redd..
    Hos oss ble det eplefritt i år grunnet den kalde sommeren..heller ikke plommer, aldri skjedd før.
    Det så nydelig ut!
    Ha ei flott helg:)

    SvarSlett
  4. Så herlig med egne epler!
    Jeg kjøpte et epletre i vår
    (husker ikke i farten hva det heter,
    men det er et slags søyle tre)
    Det var lovet epler første året, men intet å spore i år i hvertfall ;)
    Kanskje neste år?

    SvarSlett