Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 10. august 2015

Skottevik feriesenter....

Ikke så veldig langt fra vårt feriested ligger Skottevik feriesenter
og vi tok turen dit i går for å se hvordan det er der...






Jeg har ikke vært der før og blei mektig imponert.




Men følelsen når man våkner i teltet, sommerferie og ta turen til
sanitæranlegget tror jeg ikke har endret seg like mye. I alle
fall fikk jeg samme følelsen da jeg gikk på området.



I min barndoms sommerferier bodde vi i telt på forskjellige
campingplasser og utviklingen har vært enorm i forhold
til campingplassene på 60- og 70-tallet. Her sitter min mor
med min søster på fanget, far, min kusine, to fastrer og en
onkel.

Jeg har så mange gode minner fra disse ferieturene...


Her er det et flott sørlandsmiljø av forskjellige leiligheter
som kan leies...



Badebasseng og kiosk....




..små sandstrender, svaberg og brygger...

Bildene har jeg lånt fra nettsiden til Skottevik feriesenter.

4 kommentarer:

  1. fint sted, og klart med strand rett ved, må da være alle barns favoritt !

    Men, må innrømme camping og telt...hmmm...faktisk aldri sovet i. Derimot hytte....også ble det hotell som voksen...he he he

    SvarSlett
  2. Så hyggelig sted :) Fint for barnefamilier og andre som elsker campinglivet. jeg lar meg veldig fascinere av det, og tar ofte turen innom de to nærliggende campingplassene ved hytta vår. Mindre er ikke fascinasjonen når vi kjører ut til Tjärnö utenfor Strømstad for å besøke min tante og onkel på deres hytte, da passerer vi nemlig en gedigen campingplass med alle mulige fancy innretninger, nemlig Daftö. Helt vilt. Der må det være et paradis for barn! De har så mye kule apparater og stæsj rundt omkring :)

    Har du sett på camping på Øland på tv forresten? Herlig serie :)

    SvarSlett
  3. Telt turene vi hadde på 60 tallet husker jeg tilbake på som veldig gode minner. Min mann og jeg teltet også de første årene vi var gift, så ble det flere forskjellige båter med overnattings muligheter. Nå er vi jo på rorbua. Så telting er nok over for oss også.

    SvarSlett
  4. Eg må innrømme at den tida er forbi.
    Det hadde sin sjarm i våre første år med små barn på tur til østlandet og fint ver :)

    SvarSlett