Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 9. august 2015

Ny komfyr....

og Finn, min gode samarbeidspartner.....




På hytta hadde vi en komfyr med keramisk topp til Mannens
store, store frustrasjon...

Nå er den byttet ut med denne fra Asko, som har induksjons-
plater, pyrolyse og mye annet stasj og er helt uten knotter...

Ja, jeg må innrømme at jeg også var skikkelig lei den andre.
Hjemme har vi hatt induksjon i 15 år og da er det et stort
tilbakeskritt for oss å lage mat uten.

Jeg baker knekkebrød for å prøve ut stekeovnen og X fingrene
for at denne ikke steker like ujevnt som den hjemme.

Og Finn, vår gode samarbeidspartner, sørget for at den gamle
(som slettes ikke var gammel) forsvant ut dørene for nye oppdrag
veldig kjapt etter annonsering. Vi kunne vel egentlig solgt den
mange, mange ganger. Så stor var interessen, men så solgte vi
den relativt billig også.

Ha en strålende fin søndag!

4 kommentarer:

  1. Min søster har induksjonsovn,men jeg er nok ikke der. Jeg liker kjeramikktopp best. Men nå er vår topp sprukket og vi trenger en ny ovn. Og den vi har, Gorenje, kjøpte vi brukt. Den var vel som ny.......
    Vi drømmer om en diger ovn med gassbluss, men det er litt skummelt også, så det blir nok å holde seg til det man kan.
    God søndag, og lykke til med knekkebrødene. ;)

    SvarSlett
  2. Det er akkurat det jeg sier til min F. Jeg blir gal av det keramiske platetoppen på komfyren på hytta. Hjemme er det induksjon og pyrolyse, en annen verden. Planene er å bytte ut, men det tar tid.....

    SvarSlett
  3. Vi prøver igjen....(hvis kommentaren min fra igår ligger på vent, stryk denne da)

    Finn.no er også en av mine beste samarbeidspartnere !
    Vet ikke hvor mye jeg har solgt unna der !
    Flere sofa grupper, var en periode hvor jeg skiftet sofa hver 3-4 år....oops....samt masse møbler da vi flyttet til mindre hus i Norge....elsker finn.no !!!

    Grattis med ny komfyr, håper den gjør mannen i huset glad, og dine knekkebrød blir akkurat sånn du liker dem . Vet dere begge er glad i å lage mat, og skjønner da at utstyr er viktig.

    Nyt kvelden ;)

    SvarSlett