Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 4. august 2015

Jeg er kommet til Tromsø....

og da jeg kom til hotellet skiftet jeg fra uniform til
turantrekk og gikk opp til Prestvannet....



Det er ikke lange turen, men om turen fra sentrum og opp
bakkene til vannet medregnes, så blir det bitte litt mer substans...

Jeg brukte ca 45 min på hele turen frem og tilbake.




Det går en flat grusvei rundt vannet. Det er veldig annerledes
her enn hjemme. Langs turstien ved vannet hjemme, der jeg
bruker å gå, er det mye frodigere og mer vegetasjon. Masse
ville blomster, villbringebær, gress osv.

Når man er her ser man fort at landet vårt er langstrakt og
med forskjellige vekstsoner. Her blomstrer syrinen, som for-
lengst er avblomstret i sør.






Og så gikk jeg forbi dette huset som blir malt...






Lurer på om de har fått inspirasjon fra Øvre Holmegate i
Stavanger som du her kan se på et bilde jeg har lånt fra
Internett ett sted....

Det er jo litt kult synes jeg nå i disse tider da alle bygninger
males hvite eller grå...

5 kommentarer:

  1. Tromsø er en by jeg gjerne vil til. Har aldri vært der før.
    Jeg har ikke reist så mye her i landet, men hver gang jeg er i en ny b

    SvarSlett
  2. ........by, så har jeg lyst til å se mer.
    ( nå trøbler det i kommentarfeltet ditt igjen, som det gjorde tidligere. Derfor er kommentaren min delt i to)
    Beklager det, altså.

    SvarSlett
  3. På hurtigruteturen vår i mai la me merke til at dess lenger nord i landet me kom til meir fargerike var husa.
    Me tenkte det kanskje er fordi det er magrare vegetasjon og meir stein og berg... Veit ikkje om det er hold i påstanden,,

    SvarSlett
  4. Ja tenk så store variasjoner det er i landet vårt. Syrinblomstring i august.
    Syns du er flink på å utnytte ventetiden i mellom dine flyvninger.
    Ha en fin onsdag!

    SvarSlett
  5. Bra du får til å gå tur innimellom arbeidet, selv om du ikke er hjemme :)) Aldri vært i Tromsø, men hørt det er fint der ..kule farger på husa, men passer ikke over alt da..vi har jo gult hus selv vi, og jeg liker fargen godt :)) Ha en fin ettermiddag :)) Annebe

    SvarSlett