Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

lørdag 15. august 2015

Gulvmatte....

Jeg har heklet en gulvmatte av stoffremser...






Jeg hadde lyst på en skikkelig fargeklatt her på denne
litt fargeløse gangen, men vet ikke om jeg blei helt
fornøyd. Det blei litt mye lilla, men nå får den ligge her
i helgen og så får jeg avgjøre om det skal bli et annet
gulv den får ligge på....



Jeg skulle i utgangspunktet lage en rund matte, men
med malen for utøkning jeg brukte så blei den seks-
kantet.
Min venninne, som også har heklet matte, men
av gammelt sengetøy, gjorde meg oppmerksom på at
den ikke ville bli rund. Jeg orket ikke tanken på å reke
opp det jeg hadde gjort, så da blei det denne varianten.

Dette var ingen enkel jobb for hender og skulder. Jeg har
brukt 3 cm bedre remser og heklenål nr.15 og matten er
110 cm bred og jeg har brukt bomullslerret fra Stoff&Stil.

7 kommentarer:

  1. En slik matte heklet jeg for noen år siden, men jeg brukte dobbel tråd med bomullsgarn. Min oppskrift er rund.

    SvarSlett
  2. Du slutter aldri å imponere...... wow!

    SvarSlett
  3. Den ble kjempefin!!!
    Og for en jobb, I know.
    Du får den rund, ved å ikke øke på samme sted hver gang. Trenger ingen oppskrift på det.
    God lørdagskveld.

    SvarSlett
  4. Det er kjempefint da men tung jobb. Når jeg vokste opp så klippet min mormor alltid opp gamle klær og sengetøy etc og så fikk hun vevd filleryer. jeg synes din variant også var veldig fin da.
    Håper du velger å beholde den, om ikke inne - kanskje ute på terrassen hvis du har overbygget sånn at man kan tørke av beina før man går inn?!
    vi hadde trengt en sånn på hytta faktisk...

    Du er kjempeflin!

    SvarSlett
  5. Syns den var en herlig farge plett å ha der i trappegangen.
    Flink du er, kan tenke meg den er litt "tung" å hekle....

    SvarSlett