Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 31. august 2015

Alt har en ende....

det har også bloggen min....




Hortensia...min favoritt i hagen. Den er trofast og
blomstrer år etter år. Nå går det mot slutten for denne
sesongen, men til neste sommer gleder den meg for-
håpentligvis på ny.

Jeg er usikker på om denne bloggen vil blomstre igjen,
men i alle fall så kommer den til å gå i dvale for en stund.

Det har vært en lærerik og morsom reise i 5 år og 7 måneder.
Mer enn 350 000 besøk har det vært med ca 200-270
daglige besøk de siste årene.

Mange flotte bloggvenner har jeg fått og det vennskapet er
jo litt spesielt kan man trygt si, siden man ikke møtes
ansikt til ansikt, men bare i denne dataverdenen. På en måte
som gammeldagse brevvenner.

Det er ikke så enkelt å ta avgjørelsen om å avslutte. Jeg
kjenner på vemodighetsfølelsen, følelsen av å gi slipp på noe
som har vært en del av meg og mitt og ikke minst takknemlig-
heten for alle dere lesere som daglig stikker innom meg og
mine små trivielle oppdateringer.

Men, ingenting vare evig. Det er det bare diamanter som gjør
sies det.

Tusen tusen takk for meg.
Og nå kommer det noe vått og salt ned på tastaturet.



19 kommentarer:

  1. Kjaere Fru Tunheim! Dette var meget leit. Jeg kan bare håpe at Du ombestemmer Deg! Jeg har vaert trofast leser i flere år å jeg har vaert veldig ingspirert av den fine mixen av emner! Vaer så snill ikke lukk bloggen enda, jeg må få lest de seneste innleggene! Mange hilsener og stort takk fra Eksvertinne. (SAS) Stockholmsbase.

    SvarSlett
  2. ååååå.... kommer til å savne deg .... kanskje du allikevel dukker opp litt innimellom? Lov å håpe ikke sant? Det blir sjeldnere og sjeldnere med min blogging også - så jeg har også vært inne på samme tanke... Uansett hva som skjer - lykke til! (og jeg følger deg på Instagram, så kommer vel til å bli litt oppdatert der ;) )

    SvarSlett
  3. Å, så leit å høre!
    Håper du forandrer mening etter en stund..........
    Kanskje vi sees her inne igjen, men du må ha lykke til videre, fru Tunheim.
    Klem

    SvarSlett
  4. Ikke mer blogging, det var leit å høre. Ønsker deg en fortsatt fin høst, og så er det lov å skifte mening...
    Hilsen en cybervenninne😘

    SvarSlett
  5. Du vil bli sakna!
    Takk for mange trivelege stunder!
    Ynskjer deg alt godt vidare!
    Mvh. V.... -trufast lesar gjennom mange år. :)

    SvarSlett
  6. Takk for mange hyggelige blogginnlegg! Hilsen fast leser☺

    SvarSlett
  7. Det var leit å lese.
    Men det er ditt valg og det respekterer eg.
    Du har ein fin blogg med varierte tema i innlegga dine.
    Det vil bli eit sakn.
    Lukke til med fritida di vidare, du vil nok fylle den med gode aktiviteter trur eg.

    SvarSlett
  8. Åhhh, nei det var trist å lese fru Tunheim ;(
    Vet du har vært innom tanken før også........

    Vært trofast leser i mange år, og føler som du selv skriver, man er liksom blitt litt sånn "brevvenner" - vet litt om hverandres liv osv osv.....

    Likt bloggen din så godt, pga av variasjonen og stilen din, som er korte greie innlegg (kontra mine som til tider er lange avhandlinger..haha)

    Kanskje du ombestemmer når vinteren kommer og lange mørke kvelder?

    Uansett, håper du ennå er på insta?

    Stor klem fra Helen (som ennå håper å se deg engang på ett SAS fly eller på Gardermoen ;)

    Ønsker deg hell og lykke videre, og selvsagt, som flere skriver her, håper jo å se deg her i blogglandia igjen...engang....:)

    SvarSlett
  9. Kjære kjære alle dere. Tusen takk for så fine tilbakemeldinger.

    Jeg har kjent på dette en stund og kjenner at nå er det riktig å ta en "time out". Kanskje får jeg abstinensfølelser etter en stund, kanskje ikke.... Uansett er dere alle hjertelig velkomne tilbake på besøk hos meg om jeg får lyst å blogge igjen. I alle fall tror jeg begge jentene mine kommer til å savne mors små oppdateringer om hverdagslivet hjemme.

    SvarSlett
  10. Lykke til videre - og kos deg masse med nytt barnebarn som melder sin ankomst snart😊

    SvarSlett
  11. Oj da... men vi har jo instagram og facebook! Men vær så snill og ikke finn på å slette bloggen da. Plutselig så får du lyst til å dele noe her igjen :)
    Jeg sier takk for nå - her - og så ønsker jeg deg en fin høst :)

    Jeg er veldig glad for bloggeverdenen som har gitt meg mange fine "bloggevenner" som jeg aldri har møtt, men som jeg synes har vært så kjekt å bli kjent med via nettet. Det blir som kommentaren over her sier, typ brevvenner :)

    Og tusen takk for alle de hyggelige kommentarene du har lagt igjen i min blogg (som også er ganske halvdauv om dagen.. hi hi)

    SvarSlett
  12. Takk for alle fine og inspirerende innlegg. Skjønner deg godt for jeg er jo mer eller mindre gått i dvale selv :-) Regner med å fortsatt 'se' deg på Instagram innimellom! Klem fra 'brev-venninnen' i England

    SvarSlett
  13. Dette synes jeg er sørgelig lesing, men jeg forstår det også. Din blogg er en av de jeg har fulgt hele tiden. Så mange fine tips du har gitt til alle dine lesere. Om bøker, baking, strikking, sving og mye mer. Glemmer ikke de nydelige konfektene dine, som jeg aldri får til.
    Du skrev jo for en stund siden at du tenkte på å slutte med blogging. Jeg har hatt samme tanke. Blogger ikke like ofte lenger. Instagram er nok enklere og raske for meg nå. På PC min får jeg nå ikke lagt til bilder ved blogging. Det skjedde etter jeg lastet ned Windows 10. Og når ting ikke virker blir jeg så lei.
    Håper vi fortsatt sees på insta. Ønsker deg lykke til videre. Og med det nye barnebarnet. Skulle gjerne se bilder av henne også.

    SvarSlett
  14. Takk for en fin og koselig blogg. God høst i sør.

    SvarSlett
  15. Da får du kose deg med andre ting du har lyst til å prioritere :) litt leit synes jeg..men forstår deg også...gi et lite hint om du starter opp igjen da :) Klem fra Annebe

    SvarSlett
  16. Dette synes jeg er trist, men forstår deg. Selv blogger jeg mye mindre enn før, spesielt på "Huset i skogen". Men kommer likevel ikke til å slutte helt - ennå. Ser at stadig flere går over til å bare bruke Instagram, kanskje jeg òg etter hvert. Tiden får vise. Ønsker deg uansett lykke til videre, takk for delte tanker og tips. Håper vi ses igjen her inne.

    SvarSlett
  17. Kjære Ingrid.
    Veldig forståelig. Men også vemodig. Lesing her hos deg har vært inspirerende og hyggelig.
    Har kjent på det samme selv, det å lukke bloggen altså. Det har blitt en lang timeout for meg i sommer. Jeg klarer ikke å lukke bloggen helt, lik deg. For på den måten lukker man også kontakten med de gode menneskene der ute. Time will show.
    Takk for bloggkontakten gjennom lang tid. Og velkommen tilbake om lysten skulle dukke opp igjen.
    Fint vi har Ig og Fb.
    Ønsker deg en fin fin høst.

    SvarSlett
  18. Bloggen din er den einaste utanom Trines matblogg eg har fylgt med på Ingrid! Det har vore så inspirerande å lesa om håndarbeid, bøker, reiser, mat og hage, -og ikkje minst barnebarn.
    Du er flink på det meste ;-))

    SvarSlett
  19. Ja den blogginga.... Den har virkelig dalt, og jeg har hatt lang pause nå. Klarer ikke bestemme meg for om jeg skal fortsette eller ikke. Vi har jo faktisk møtt hverandre, ikke ofte man gjør det med bloggevenner :) Virkelig koselig! Og selv om jeg ikke er så mye innom blogger og slikt for tiden og viser meg, så er jeg i kulissene og leser. Så nå blir det litt tomt uten deg... Men alt til sin tid. Vi ses på Instagram da :) Lykke til! Klem fra nord :)

    SvarSlett