Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 5. juli 2015

Vognpose....

Jeg har laget en ny vognpose. Denne gangen til min
venninnes datter som skal bli mor for første gang. En liten
jente er ventet i begynnelsen av august....


Den vordende moren har valgt ut stoff og jeg har klippet
og sydd. Posen har bomullstoff på utsiden og fleece inni og
den kan brukes både med og uten dundyne oppi. 

Min datter har vært superfornøyd med posen jeg lagde til Elen 
og nå skal jeg lage nytt trekk til det neste lille jentegullet som skal
komme i oktober. Valg av farge og stoff har vi ikke tatt enda....


Fyllet er en sommerdundynen Lillesand fra Høie som jeg
har klippet, sydd og tilpasset posen. Det er en grei jobb å
gjøre utendørs i godt vær. Det blir fort dun over alt selv om
jeg har sydd doble sømmer og klippet mellom sømmene.

Nå er det bare å vente på babyen og håpe på at dynen ikke
trenger å tas i bruk på en stund enda. Vi vil gjerne ha god og
laaaaaang sommer. Gjerne et godt stykke uti september for meg...


4 kommentarer:

  1. Det var en veldig fin pose. God og varm til en liten kropp. Ja la oss håpe sommeren blir laaaaaaang og varm :) Ingenting hadde vært bedre enn det :)

    SvarSlett
  2. Så fin!!! Jeg venter også på en ny mormorungejente i oktober - heldige oss :)

    SvarSlett
  3. Venter datteren din ennå en lite tulle?
    Næææ, så herlig da :) Gratulerer !
    Blir spennende tider for hele lille familie da i oktober.

    Heldig datter til venninne din også, som får sydd så flott vognpose, snill du er :)))

    Ja, la oss håpe sommeren varer leeeenge.
    Det gjør den i Italia.....lucky me.

    SvarSlett
  4. Herlighet så flink du er
    Ja, jeg har vel sagt det før, men jeg er skikkelig imponert =)

    SvarSlett