Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

fredag 10. juli 2015

Slutt på det hvite håret...

for en stakket stund....

Sommersol er vidunderlig, men for håret en plage.
Hårfargen falmer og blir nesten like hvit som håret mitt er
om jeg ikke farger det



Godt med det som er gjort og flott å bruke tiden på
hotellet til egenpleie. Det ser veldig mørkt ut....


men fortsatt lyst når det meste av fargen er vasket ut.

Fargen jeg bruker er L'oréal 8.3, men den er vanskelig å
få kjøpt for tiden. Trolig er den på vei ut av sortementet,
men da må jeg bare finne en annen nyanse, for jeg vil ikke
ha hvitt hår ganske enda.

God fredag og god helg!


5 kommentarer:

  1. Så flink du er som fargar sjølv.
    Eg har farga håret sidan eg var heilt ung, no
    har eg bestemt meg for å prøve å la vere og la
    naturen råde.... Det er ikkje lett, får sjå etter kvart om eg får panikk og får farge igjen.

    SvarSlett
  2. Ja vi har litt av en jobb med håret. Mitt er langt og farges i lyst brunt. Gjør det selv. Må nok holde på litt til. Vil ikke bli grå.
    Klemz

    SvarSlett
  3. Så fin :) Du får hamstre opp hvis det er mulig, det er vel en viss holdbarhet på disse flaskene??
    Jeg striper håret selv også, synes det er tungvint, jeg bruker hette og plukker ut hår .. så han der stakkars mannen min må hjelpe meg og plukke ut bak og på toppen hahaha, han er snill da ;)

    Jeg vil heller ikke ha grå hår ennå, men jeg har kommuneblondt hår, så de synes ikke så godt (ennå)

    SvarSlett
  4. Den fargen du bruker kler du godt. Veldig passende til din klassiske frisyre. Jeg er fra naturens side rødhåret, håret var mitt "varemerke". Da jeg begynte å miste fargen, brukte jeg henna et par-tre år, men jeg fant ut at det tok alt for mye tid, det ble for orange etterhvert som jeg mistet mer av min egen farge, og en dag bare kuttet jeg tvert, og ble "blond". Mange rødhårete blir ikke vanlig grå, jo, fargen forsvinner, men man blir gyldenblond, noe også jeg opplevde. Men alt er en vanesak, og nå trives jeg veldig godt som blondine.

    Ha en fin helg.

    SvarSlett
  5. Hei;) Ja jeg sliter også med å finne den fargen. Så da jeg for noen uker siden måtte ha i litt farge kjøpte jeg 7,0!!!! Jeg var nok ikke familiens blondine da jeg kom fra badet!! Det ble frisørtime og lyse striper dagen etter ;) I dag jakter jeg igjen 8,3. Ha en superfin dag ;)

    Sommerklem fra Ann-Mari

    SvarSlett