Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 15. juni 2015

Sjarmen med tarmen...

En lærerik og morsom bok om noe vi alle har, nemlig et
tarmsystem....


Den unge kvinnelige tyske forfatteren har solgt milioner av denne 
boken som ligger på topp på bestselgerlistene over alt.

Selv om man kanskje kan en del om tarmsystemet fra før, er det 
aha-opplevelser å få. I alle fall for meg... Tarmsystemet er kanskje 
ikke det heteste diskusjonstemaet rundt bordet med et glass vin i 
hånden. Heller litt tabu vil jeg tro i forhold til alle andre kroppsdeler
som det er mer stuerent å snakke om.

Ja, tarmen har sjarm. I alle fall når den blir fremlagt som i boken her.

Etter å ha lest denne boken er det opp, hei og frem for tarmen på
neste festlige lag...ha,ha,ha. 





4 kommentarer:

  1. Har fått lest meg opp på bloggen din i kveld. Det har blitt lite blogging i vår med ferie i mai. blant annet. Nå har vi holdt på etpar uker med oppussing, og det er ikke noe å legge ut på Instagram engang. For det er ikke særlig gøy, nei.
    Denne boken har jeg lyst til å lese! Har bestilt den på biblioteket.
    Ha en fortsatt god ferie. Håper du får lest mange fine bøker i sola de neste ukene.

    SvarSlett
  2. God og interessant bok.
    Første møte med forfattaren var i eit program hos Skavlan der ho på ein fin måte introduserte sjåarane om tarmens funksjon.
    Ganske rart at eit kroppsorgan som har så stor betydning for helse og trivsel blir så nedprioritert i samtalen.

    SvarSlett
  3. Denne boken burde vært pensum på skolen for ungdom. Tarmen er viktig. Hun forfatteren gjorde et kjempeherlig inntrykk på Skavlan.
    :) Jeg får se om biblioteket har den jeg også :) ha en fin dag!!!

    SvarSlett
  4. Den har jeg også lyst til å lese !

    Alltids greit og få vite litt mer om kroppen sin..
    hehe

    SvarSlett