Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 25. juni 2015

Servietter....

Nå vi dekker på i utestuen bruker vi ofte stoffservietter....


Eller mer riktig, dette er kluter i to forskjellig turkisfarger
fra Søstrene Grene.


De er litt rustikke, noe som jeg synes passer i hagestuen og
de er veldig gode å tørke seg på. De trekker godt til seg
fuktighet og smuss og jeg vasker dem i maskinen på 60 grader.

Og nesten det beste av alt er at de har litt tyngde slik at de ikke
blåser avgårde ved det minste vindpust slik som papirservietter
lett gjør.

I disse klutestrikkingstider burde det kanskje ha vært hjemme-
strikkede servietter, men det har jeg ikke laget enda.

7 kommentarer:

  1. Det var en god ide med kluteservietter til utebruk. Fine var de også.
    klemz

    SvarSlett
  2. Det var en veldig god ide. Både eksklusivt og lett å vaske.

    SvarSlett
  3. For en god ide´!
    Har du også tips på gode lin/bumull servietter? Kunne tenkt meg det, men de er ganske kostbare.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det vil jeg tro du enkelt kan sy selv, Elisabeth. De har mye fint stoff på Stoff&Stil i mange forskjellige kvaliteter. Relativt billig er det også der.

      Slett
  4. Stilig :) Jeg har også stoffservietter, hvite og blå. jeg pleier noen ganger å brette de sammen som en rose. Det blir kult. Fant film og instruksjoner på bloggen til Oslo in Chanel.

    Kluter er kult og jeg synes hjemmestrikkede er fint. Jeg har fått et par håndklær til gjeste wc av min snille strikkekollega og de er poppis :)

    SvarSlett
  5. Det var en god ide.
    Syns også den duken din var veldig fin.Er den også kjøpt på søstrene green.

    SvarSlett