Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 24. juni 2015

Litt av en jobb....

og aldeles ikke for amatører å få løs sprossene på døren 
jeg malte. 

Kanskje dere husker at døren var hvitgul og at jeg malte den svart 
med det resultatet at sprossene var hvite på baksiden og umulig 
å male uten å ta dem av....


Nå har i alle fall min eviggode og hjelpsomme svoger 
vært her og fått dem av. Jeg har malt dem på baksiden og
han har skrudd dem på igjen. Nå er døren kjempefin synes
jeg. Mannen har lyst å legge skifer på trappen og av bildet ser jeg
at det kunne ha vært fint.

Men for en jobb å få av de sprossene....

Det var ikke jobb for amatører. De var spikret fast og spesial-
verktøy måtte brukes for å skjære av spikerene. De var limt 
rundt kantene med silikon og med fare for å knuse glasset da de
skulle løsnes. Da sprossene skulle på i gjen måtte det fuges med 
ny silikon og det måtte sparkles der han hadde skåret med det 
elektriske verktøyet.

Uten min svogers kyndige og profesjonelle hjelp måtte vi ha 
kjøpt ny dør eller bestilt en glassmester.

Moralen er i alle fall at neste gang jeg klekker ut et nytt prosjekt
må jeg gjøre en konsekvensanalyse før jeg setter i gang arbeidet.

5 kommentarer:

  1. Døra vart kjempefin !
    Godt arbeid både av deg og svoger.

    SvarSlett
  2. Ja, døra ble flott! Godt å ha en hjelpsom handymann i familien!
    Vi holder på å rehabilitere en leilighet i barndomshjemmet til mannen min. Så hos oss står arbeidet i kø om dagen...

    SvarSlett
  3. Men, døren ble super fin !
    Ja, hva skulle du gjort uten en kyndig svoger, kjekt å ha i familien...he he he....Sparte du de pengene, som en ny dør ville ha kostet !

    Enig med mannen, skifer vil ta seg veldig godt ut her i inngangspartiet - send han avgårde til innkjøp !

    Ønsker deg en fin dag, og håper solen skinner !
    Akkurat skrevet ut masse aggresjon, hjelper det altså...så nå, lage meg en stor kopp te, selv om det er varmt ute !

    SvarSlett
  4. Tror nok det var mye jobb, ja! Men all ære til både deg og svoger som tok arbeidet med å redde fadesen. Det er som du selv påpeker og har erfart, slikt man tar lærdom av - the hard way!

    Håper sommeren hos deg er slik du ønsker.

    SvarSlett
  5. wow... for en skitjobb for å si det rett ut!!!
    Men det ble jo fint da?! :) Og så bra å ha en flink svoger!

    I skrivende stund har jeg en gretten gubbe utenfor hytta som snekrer. Jeg har ikke dette som hobby, det ren nødvendighet... sa han før han drakk en kopp kaffe med meg, og jeg trakk meg stille og rolig inn igjen ;)

    Prosjekter eller ikke, ha en fin ukeslutt :D

    SvarSlett