Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 10. mai 2015

Smokk....

Jeg skrev i innlegget i går at Elen bruker smokk når
hun sover og når hun kjører bil...


Det varmer mitt mormorhjerte at foreldrene begrenser bruken av
smokken til kun disse to anledningene. Jeg ser så mange
grelle eksempel på bruk av smokk til store barn når jeg er
på jobb at jeg noen ganger lurer på om det er mulig...

Foreldre lar barn på både 3-4 og 5 år komme gående ombord i
flyet med smokk i munnen. Ikke bare i fly, men også i butikken,
på gaten, på kafé osv.... Ikke bare ser det tåpelig ut,
men barnas tenner og snakkeferdigheter må da også ta skade
av smokken.

At babyer bruker smokk for å tilfredsstille sugenehovet og for å finne
ro, er helt supert, men når de vokser til må bruken
gradvis begrenses. Til syvende og sist er det tross alt foreldrene 
sitt valg om store barn skal gå rundt i offentligheten med smokk eller 
ikke...



2 kommentarer:

  1. Heilt einig! To av mine fire brukte smokk. Dei var ikkje gamle før vi vinka til smokken som fekk ligge att i senga. I vogna var han knipsa på posen.

    SvarSlett
  2. Jeg er så enig med deg. Mine to jenter sluttet med smokk da de var 1,5 år begge to. Det var ikke problem. Alle mine tre barnebarn ville ikke ha smokk så det var heller ikke problem.

    SvarSlett