Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

fredag 29. mai 2015

Cashewnøtter...

Jeg var hos Meny og kjøpte en boks nøtter og det var det eneste jeg kjøpte akkurat da...


På hyllen kostet varen 41kr og da jeg betalte i kassen hadde den steget til 50kr... Det var kun siden jeg kjøpte en vare at jeg oppdaget det, for jeg sjekker jo aldri kassalappen opp mot hyllepris når jeg handler.

41kr var riktig pris og nå lurer jeg på hvor mange andre varer som er feilpriset i datasystemet. Jeg går ut fra at det ikke er noen som er priset lavere enn de skal være....


Sendt fra min iPhone...

10 kommentarer:

  1. Dette er noe som virkelig gjør meg ergerlig. Jeg har oppdaget det flere ganger. Og de gjør det også på en annen snedig måte. To priser står på en hylle ved siden av hverandre. Et av produktene er på tilbud, men det andre produktet ligger omtrent på samme sted for at kunden skal lures til å ta det dyre. Da leverer jeg det tilbake, og får pengene igjen.
    Takk for flott kommentar på min blogg. Velkommen igjen! En god helg ønskes av Tove

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Jo slikt forekommer,og som du sier ikke like lett å oppdage når kvitteringen er så lang at jeg vurderer å bruke den til tapetsering. Stort sett opplever jeg at de beklager feilen på en høflig måte, og retter den opp. Hvis slikt hender meg.Tror ikke store kjeder som Meny el har som policy å feilprise varer. Men at kundene må sjekke pris opp mot produkt er helt sikkert, ellers kan vi lett la oss lure

    SvarSlett
  4. Ja, også ville jeg ønske deg god helg og si at døra di ble lekker i sort!

    SvarSlett
  5. Slikt skjer atlfor ofte.
    Eg har begynt å sjekke kassalappen, og det fins relativt ofte feil. Blant anna betalte eg 27 kr for ein pk gjær istadenfor 2,70.

    God helg.

    SvarSlett
  6. uæh det var sabla dyrt da.. uansett ...

    SvarSlett
  7. Jeg sjekker veldig sjelden kassalappen. Jeg takker ofte nei til den. Jeg er sikkert dum.

    SvarSlett
  8. Grrr..opplever dette til stadighet, og spør ofte etter kassalappen. Det er lov å gjøre feil, gjør det selv av og til også jeg, men butikkens datasystem gjør den største feilen ved å ikke bli oppdatert.

    SvarSlett
  9. Slikt skjer hele tiden, så jeg har blitt flink til å følge med på kvitteringen =)

    SvarSlett
  10. Ber alltid om kvitteringen. Har opplevd det motsatte også, men da sier jeg ikke i fra, haha...

    SvarSlett